Solid Audio Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Du har en pen cab, det skal du ha. Men går du virkelig og tror at du skal få en økning på ca 30 hk med og bytte insug og chippe den? Kan garantere deg at du ikke får merkbar effektøkning med chip og du får vertfall ikke 10 hk med bytte av innsug. Rart at ikke BMW bare byttet innsug og satte i en ny chip på E46M3 motoren og puttet den i CSLen da!!! Jøss så mye billigere det hadde vært... Dream on sier jeg bare... Ellers så er det sikkert et morro prosjekt du har forann deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Originally posted by Solid Audio Du har en pen cab, det skal du ha. Men går du virkelig og tror at du skal få en økning på ca 30 hk med og bytte insug og chippe den? Kan garantere deg at du ikke får merkbar effektøkning med chip og du får vertfall ikke 10 hk med bytte av innsug. Rart at ikke BMW bare byttet innsug og satte i en ny chip på E46M3 motoren og puttet den i CSLen da!!! Jøss så mye billigere det hadde vært... Dream on sier jeg bare... Ellers så er det sikkert et morro prosjekt du har forann deg. Les hva han skriver da mann.. Min motor, M50B25 har 192hk på 2,5liter volum.. Hans motor, M52B28 har 193hk på 2,8liter volum.. 1 hestekreft er ikke mye på 300ccm vettu. For BMW har orginalt hentet ut mere NM istedet for HK ved hjelp av endring på innsuget.. Hvorfor vet jeg ikke.. En chip kan man nok hente endel hester med, og hvertfall om man kombinerer det med innsug, åpent luftfilter, grenrør, effekteksos osv.. S54B32 er jo en helt annen motor enn M52B28.. Det blir jo aldri det samme med en M-power motor hvor man har tatt ut så mye hestekrefter som mulig, og en moderat 6'er som skal gå igjennom diverse avgasskrav og slikt.. M3 CSL har jo bare 17hk mere enn vanlig M3, så så veldig mye er det jo ikke gjort, den største forskjellen er jo hentet ved hjelp av vektreduksjon.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Hvis du søker litt på forumet på http://www.autopower.se (et veldig stort og seriøst bmw forum) så er det veldig mange som har byttet til M50B25 innsug. Noen har chippet i ettertid og noen ikke. Veldig!! mange har benket bilene til over 220hk! Flere har også testet 100-200kmt før og etter som også ble forbedret. Så no dream on:) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by Dr_S Najs! Morro og se FK lyktene med angeleyes på bilen din, Bjørn! Den kledde det absolutt. :) Peneste E36 cabben jeg vet om til nå! Mangler bare 97 nyrene nå :D 97 nyrene ligger hjemme, men tror jeg venter over vintern. Liten vits å lakke nå..Steinsprut å møk..Hellakkering til vårn, det vil jeg ha:rolleyes: Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by Solid Audio Du har en pen cab, det skal du ha. Men går du virkelig og tror at du skal få en økning på ca 30 hk med og bytte insug og chippe den? Kan garantere deg at du ikke får merkbar effektøkning med chip og du får vertfall ikke 10 hk med bytte av innsug. Rart at ikke BMW bare byttet innsug og satte i en ny chip på E46M3 motoren og puttet den i CSLen da!!! Jøss så mye billigere det hadde vært... Dream on sier jeg bare... Ellers så er det sikkert et morro prosjekt du har forann deg. Sånn ellers å sammenligne E46 M3 motoren mot min blir vel litt feil. Det er en motor som overhodet ikke er "strupet". USA M3ene bruker jo 328 motor. De har vel rundt 245hk. Disse har annet innsug, boret opp til 3liter,chip,kam med mer grader etc.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 http://bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm M52vsM50 innsug Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Jeg (M52B25) har bestilt innsuget også, det blir spennende å se hva dette utgjør. Ellers fin bil men det har jeg alltid sagt så du trenger ikke overbevise meg med en ny tråd :usa: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 si ifra hvis du ser en rask løsning på hvordan du bytta innsuget. Mye ting som må lages..hmm Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by BMW-328 si ifra hvis du ser en rask løsning på hvordan du bytta innsuget. Mye ting som må lages..hmm Skal gjøre det, men det er mye arbeid og jeg har ett prosjekt gående så jeg ser ikke montering av innsuget før 1.kvartal 2005 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 var værtfall mye jobb på min så jeg måtte gi opp..:( Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Jeg gjør ikke slike jobber selv, har en kamerat som er mekaniker som skrur en del. Det er veldig greit når han skal låne 200kr og jeg får det igjen i mekaniske tjenester og det er alltid jeg som tjener på det. Skal se om vi ikke kan få dette dokumentert på bilder etc, men som sagt dette er ikke før i 2005. Nå har vi ødelagt nok av tråden din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Veldig fin cab, det skal du ha. Men har du skiftet lysene i kjørekomputeren din? De så så lilla ut på det ene bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 takk.:) Nei, det er nok bare vinkelen på bildet. Det er samme lys som kliman og den andre belysningen. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Intresangt at du plutselig får effekt økning med chip bare ved og bytte innsug!!!!! Hvis du borrer opp en helt orginal M50B25 feks til 3.0L og setter på M3 seperate gass spjeld og carbon insug så får du 240hk. Koster 30K i danmark. Så skal du altså få 220++ hk bare med og bytte insug og chip. Jaja, lykke til!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Gå inn på http://www.autopower.se og klag til alle de som der har testet dette og benka sine biler til det. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg