Gå til innhold

Mazda mx6

Ranger emnet

J.C

Anbefalte innlegg

Da var det min tur å fortelle om bilen min

Et lite bilde av bilen min

image21.html

Har gjort litt med den siden det bilde der ble tatt men mesteparten av arbeidet er gjort under panseret..

Denne bilen har en 2.0l motor(får den også med 2.5v6) som jeg halte inn i garasjen og bygde turbo på.Har gjort alt selv etter eget hode og er igrunn veldig fornøyd med resultatet

Har brukt orginal eksosmanifold som er kappet og sveiset på turboflens.Nytt genrør planlegges iløpet av vinteren

Bilde av genrør og turbo

pic%20046.jpg

pic%20047.jpg

Har tegninger på 2 forskjellige grenrør men jeg er ikke sikker på hvem jeg skal lage enda

gren%f8r%20typ2.jpg

ekstraktor.jpg

utseende er stort sett det samme bare senket litt mer og med 18" hvite compomotive MO..Invendig har jeg byttet orginalstolene med 2 stk omp bøtteseter og 4-punkt seler.

Planen er videre er å få utseende i orden så det kan bli noe å vise fram.Iløpet av vinteren skal et komplett bodykit handles inn og til våren skal den se sånn ut bortsett fra rød med matt svart panser,takplate og bagasjelokk(uten den vingen)

MM94201_03.jpg

MM94202_01.jpg

MM94203_01.jpg

Skal få tatt et litt oppdatert bilde av bilen med felgene og stoler

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor mange hester jeg har nå tør jeg ikke svare på.er hvertfall mer en orginalt.flere som har sittet på som har tippa rundt 200hk.men som sagt så gidder jeg ikke å skryte på meg en masse hester så jeg vil si 115+.da er jeg på den trygge siden

Målet mitt er å bygge en motor fra bunnen neste vinter og da er målet 300++hester..men da må det spares litt i forkant for det koster pæng å bygge motor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig med at det øverste ser rimelig porr ut men det blir for vanskelig for meg å lage tenker jeg..det nederste ser veldig bra ut når det er montert...første man ser når man åpner panseret er turboen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gjort noe mods på bensin annet enn AFPR ?

Hva med tenning ? (annet en at du sikkert har stilt den ned)

Hvor mye trykk kjører du på ?

Kult at noen gjør slikt fra scratch.

Det er nok grenrør som hindrer de fleste fra å realisere turbokonvertering.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Har du gjort noe mods på bensin annet enn AFPR ? Hva med tenning ? (annet en at du sikkert har stilt den ned) Hvor mye trykk kjører du på ?

Har ikke gjort noen andre mods på bensin AFPR..Kunne tenkt med et datasprut men det koster så mye så i første omgang tror jeg at jeg skal få tak i noen orginale supra dyser på 440cc da skal vistnok alt holde til å kjøre på nærmere 1bar..dette er med orginale stempler og råder:)Go Mazda...

Kjører for tiden på 0.5-0.6bar,litt avhengi om den ultrafine bleedvalven fra kollevold har en god eller dårlig dag..

Sitat
Artig bygge mx6 motoren er tøff originalt, og med turbo kommer du "i mål"

Dette er bare begynelsen.Eller snarere et forsøk på om jeg fikk til alt selv uten hjelp fra "fagfolk"..Når jeg kommer i "mål" sitter jeg med bremsepapir i handa på 300++hester.Skal prøve å gjøre mesteparten av det selv også.Har funnet ut at det er den eneste måten å lære på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i teorien hvis verden hadde vært rettferdig og motoren din hadde reagert linjert på overtrykk og bla bla bla så vil bilen ved

0.6 bar ha (115hk x (1atmosfære + 0.6 bar)) = 184 hester.

Trekk i fra 15% i div tap og du har kanskje realistiske 150-160 hester.

Utregning tas med en klype salt selvsagt :cool:

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
det siste grenrøret står forresten på en honda b16 motor.. er et sånn grenrør du burde lage for å få lik lengde på alle røra.. da vil turbon spoole raskere opp..

Det kan nok hende at grenrøret er likt som det du sier men det sitter på en ford probe 2.0l;)

Det er mange ting som også ma tenkes på hvis man skal ha et bra grenrør som bla lengde på rørene,tenningsrekkefølge,hvor mye hk man er ute etter osv..

Sitat
Sånn i teorien hvis verden hadde vært rettferdig og motoren din hadde reagert linjert på overtrykk og bla bla bla så vil bilen ved 0.6 bar ha (115hk x (1atmosfære + 0.6 bar)) = 184 hester. Trekk i fra 15% i div tap og du har kanskje realistiske 150-160 hester. Utregning tas med en klype salt selvsagt

Det høres ikke så altfor galt ut det med tanke på at flere av de folka som har tippa at jeg hadde ca 200hk tippa at jeg hadde rundt 150hk når den var utrimma..kan vel takke en god girkasse for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider