Gå til innhold

Skiftet kjølevæske og vannpumpe - Blir FOR varm!

Ranger emnet

Rage

Anbefalte innlegg

Jeg har skiftet vannpumpe, måtte da ut med radiator etc, og da måtte jeg også skifte kjølevæske.. Fikk alt på plass og sjekket at den gikk normalt på tomgang igår, det gjorde den. Tok meg en 3 minutters tur istad, vips, nåla spretter opp mellom normal og "overopphetet, rød merkingen". Har prøvd å lufte en del, men jeg vet ikke om jeg gjør det riktig.

Noen som har noen innspill? Hva annet kan jeg sjekke? Greiene er termostatstyrt.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ville sjekket termostaten, den står somregel plasert i et kammer like over pumpen.

Ta denne ut og sjekk hva åpningstempraturen er, står vanlighvis presset inn i godset. Putt termostaten så i vann som holder ca. 15 grader mer en åpningstempraturen og se om den åpner seg skikkelig. hvis den virker helt fint høres det mest ut som luft med mindre du vet at du har fått det helt luftfritt.

*lykke til!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess! Det fiksa seg. Stelte bilen i litt helling, åpnet lokket til ekspansjonstanken, og luftehullet til radiatoren, så fylte jeg bare opp i eksp. tanken jevnt, helt til all lufta kom opp igjennom radiatoren, kjørte en tur, vips! Tilbake til normalt. Genial måte å lufte motoren på :)

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

Jess! Det fiksa seg. Stelte bilen i litt helling, åpnet lokket til ekspansjonstanken, og luftehullet til radiatoren, så fylte jeg bare opp i eksp. tanken jevnt, helt til all lufta kom opp igjennom radiatoren, kjørte en tur, vips! Tilbake til normalt. Genial måte å lufte motoren på :)

Sånn det skal gjøres :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider