Opel-Erik Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Er ikke lenge til bilen skal parkeres for vinteren...Og mens den står så vil jeg nok gjøre litt med den. Men hvordan er det å bytte om til frontmontert intercooler? Har tenk å gjøre det sammen med kamerater som har endel peiling en meg... men vil gjerne gjøre mye selv også for å lære. Men hvis man kjøper ferdige kit, så skulle vel det gå greit? Lurte litt på IC kitet til HKS... Men er det noen som vet om et bedre alternativ? eller er HKS kit'et best når det gjelder pris o.l.? En ting jeg da lurte på er... hva skjer når jeg kjører med ellers original turbo på den nye IC'en? Grunnen til at jeg tenkte jeg skulle skaffe meg ny ic er fordi jeg skal chippe til våren igjen... og mere kjøling må vel bare være bra da? hehe... -Erik- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotroll Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 hei, det er mange ting eg ville brukt penger på før eg bytta kjøler. grunnen er att den orginale kjøleren er god nok til orginal turbo. større kjøler mer å fylle rom og fylle opp lenger "spool up time" på turboen. (det vil si att ladetrykket kommer seinere) som de fleste vet er den orginale turboen er ganske liten. bruk heller penger på eksos, chip, luftfilter, bensin pumpe, og ny turbo før du kjøper kjøleren. er min anbefaling hvertfall eg kjører med steg 2 chip og ca 1 kilo lading på min orginale turbo og intercooler og har ikke noe problem med for liten kjøler. PS: ladetrykket stiger ikke kun ved en chip, da må du ha boost kontroller og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel-Erik Skrevet Oktober 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 jaja, ok. Mulig jeg heller får gjøre det da... noen med noen andre meninger eller tips her eller? Hva burde jeg gjøre i vinter da egentlig? altså da snakker vi trim her... :) -Erik- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 For å unngå rådebank, ville jeg anbefalt en oljekjøler. Snakker av egen dyrt erfarte erfaring:mad: Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotroll Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 oljekjøler kan være lurt det og ja. ta mine tips. begynn med eksos. luftfilter, chip, og gjerne en turbotrykkskontroller (boost kontroller, bleed ventil) skal du bruke mye penger anbefaler eg: større turbo (t28bb, eller liknende) frontmontert kjøler bensinpumpe bensintrykksreg. clutch osv, da baler den onde (eller gode) sirkelen på seg men sjekk ut: http://www.200sx-ogn.org for mye bra tips og info! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel-Erik Skrevet Oktober 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 Takker for svar :) Men hvor mye sånn ca. må jeg ut med for en oljekjøler til s13 (ca18det) ? -Erik- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 Originally posted by Nissmann Takker for svar :) Men hvor mye sånn ca. må jeg ut med for en oljekjøler til s13 (ca18det) ? -Erik- Alt i fra 1500 til 5000, kommer an på om du er merkefreak. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Du får en Setrab 19rader med termostat og alt du trenger for rundt 2500kr. Den holder i massevis... :) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.