CorrieBoy Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Skal skifte instrumentskiver og et ødelagt instrumentlys.. Har skrudd ut den første plastikk delen foran selve speedoen, og har tatt ut de 2 skruene som holder på plass speedoen. Speedoen er løs og jeg får til å bevege den, men når jeg prøver å dra den ut så virker det som om den henger igjen i noen ledninger bak(sier seg selv).. Finner ikke ut hvordan jeg kobler ut disse, eller hvor de er... Hjelp og tips mottas med stor takk! ;) Siter 90`corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Sitter en connector ca rett bak turtelleren, vist du stikker hue under der med ei lommelykt burde du se den. og så er det speedo-kabelen, og en vakumslange til MAF(så vidt eg veit) var enkelt å få det ut når jeg fikla med det. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorrieBoy Skrevet Oktober 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 da må jeg vel ta vekk konsollene under rattet osv å da ..? Måtte du ta av rattet for å få ut speedoen? Siter 90`corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrico Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Her er en svensk bruksanvisning på å bytte instrumentskiver, tror du finner svarene du søker her: http://www.corradoclubsweden.com/forums/index.php?act=ST&f=3&t=383 ;) Siter '99 Saab 9-3 2.0t x'94 Volvo 460 (2.0l) x'89 VW Corrado g60/Turbo x'93 Volvo 460 (2.0l) x'85 Volvo 240 (2.3l) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorrieBoy Skrevet Oktober 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Rett og slett alt jeg trengte å vite :D :D Siter 90`corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorrieBoy Skrevet Oktober 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Men... -Fikk ikke på turteller nåla, ville liksom ikke sitte fast, tips??? -km/t viste 20 over :P tips??? -Instrumentlys pærene, fikk de ikke ut - 2 som må byttes, tips?? Ble skikkelig rått!! Skal ta bilder og legge ut når jeg blir ferdig, hvis noen hjelper meg litt her så kanskje i morra??? Uansett, tips og hjelp- ja takk!! Mvh CorrieBoy ;) Siter 90`corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorrieBoy Skrevet Oktober 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 ok gutta. Må seriøst ha hjelp nå, må da være noen der ute som har peil! Problemet mitt er at jeg ikke får festa TURTELLERNÅLA.. Den er ikke brekt eller no, og når jeg prøver å sette den ned i hullet, så fester den seg ikke!! Er den festa med lim? Please hjelp meg ;) Siter 90`corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrico Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Kanskje møller har noen tips? :rolleyes: Siter '99 Saab 9-3 2.0t x'94 Volvo 460 (2.0l) x'89 VW Corrado g60/Turbo x'93 Volvo 460 (2.0l) x'85 Volvo 240 (2.3l) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Bare presspasning hos meg. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorrieBoy Skrevet Oktober 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Skal ta med speedoen til VW/AUDI til uka.. Trodde det var presspakning til meg å, men hjelper ikke om jeg presser til jeg dævver... Btw: Hvordan finjustere km/t?? min viser for mye, bare å sette på i fart eller annet triks?? Siter 90`corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrico Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Fått fiksa det? :rolleyes: Lurte på å legge om til hvite instrumentskiver når jeg først skrur opp og bytter noen pærer.. trur du det blir mye stress med de? Du som har vært inni der :D Siter '99 Saab 9-3 2.0t x'94 Volvo 460 (2.0l) x'89 VW Corrado g60/Turbo x'93 Volvo 460 (2.0l) x'85 Volvo 240 (2.3l) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorrieBoy Skrevet November 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Her er noen småtips for haxxing av speedo ---> Skru ut all plastikk under rattet og rundt speedo ---> Ikke skru av glasset foran speedo før speedoen er ute av huset ---> Bruk et par minutter før du løsner slangene bak speedo på å rett å slett studere de litt. Legg deg (så godt du kan) under rattet, med hodet pressende mot pedalene :P, og lys opp bak speedo med en lommelykt for å se hvordan slangene er festet, kan være en ide å gjøre det mens det er mørkt ute.. ---> Mange skruer alt i alt, prøv å legge dem sammen med del for del som er løsnet, ellers KAN det bli kluss.. ---> Pærene: Når du har skrudd ut speedoen så lokaliserer du fort hvor instrumentpærene sitter. Da vil jeg bare si at det ikke er vits å skru ut selve pærene, men hele delen m/turkis plastikk. Disse kjøpte jeg nye hos VW/AUDI for 30 kr pr stykk. ---> Slangene: - Slangen/kontakten til kjørecomputeren (hvit) ligner veldig på en scart kabel (type slik du bruker til å koble video/spillkonsoller til tv). Der er det bare plugg and play. - Slangen i midten, en svart luftslange, som brukes til å måle litt trykk osv i motoren (mfa), er det bare å lirke ut og lirke inn. Enkelt ;) - Slangen som er festet rett bak hastighetsmåleren i speedoen er det litt værre med... Den må vris ut av plass, men det er muligens en svart plastikk feste del på.. Observer litt før du går til aksjon ;) ---> Selve bytte av skivene er ikke noe annet en at du skrur ut noen bitte små skruer, men da må nålene fjærnes først og der startet problemene for meg... Det som er viktig når du fjerner disse er at du drar de RETT ut, ikke noe lirking osv :P - Bensin-nåla og temp-nåla er festet lett så burde ikke være vanskelige å fjærne. Disse er også like enkle å feste. - Hastighetsmåler-nåla sitter godt fast, men så lenge du drar den rett ut så burde den ikke by på noen store problemer.. - Turteller-nåla sitter, eller hvertfall satt til meg, noe jævlig.. Men samme prinsipp der, RETT ut og muligens rett inn, sistnevnte ikke til meg ;( buhu Er det noe mer du lurer på så svarer jeg gjerne (vist jeg kan)da jeg nettopp har vært inni der. tips: Vær forsiktig, tåler lite.. Jeg har fått inn skivene ja, ble jævlig fett! Fikk en kompis til å designe noen customs til meg, stilig med noe ingen andre har ;) Bilder kommer så snart nålene er på plass, en fagkyndig kompis av meg skal fikse resten i løpet av uken. Gleder meg ;) Send pm m/email vist du vil ha noen maler på skiver ;) //corrieboy Siter 90`corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg