Gå til innhold

motor tuning

HKS

Anbefalte innlegg

Rack:

BULLSHIT!!!!!!!

Da vil jeg vite nøyaktig hvilke merker du har Rack, fordi min ED9 har heller ikke katalysator, men Simoons effektanlegg og en chip. Eneste jeg mangler ett konfilter. Men jeg har 130 hK. Ingen luftfilter i verden gir en ED9 20 hK ekstra.

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et effektanlegg trenger ikke nødvendigvis gi deg mere hestekrefter..

Hvilken type effektanlegg er dette? Hvor stort er det? Er det veldig stort så er det ingenting motstand igjen og du taper hestekrefter på det. Simons sine effektanlegg gir deg ikke noe spesielt mere enn feitere lyd, og kanskje litt mere effekt, 2-3hk, alt avhenger av hvordan bil og hvor stort anlegget er..

Luftfilter gir deg ikke så mye mere hestekrefter det heller, det bare sørger for bedre luftgjennomstrømmning til motoren.. Så du får kanskje raskere responstid og mere luft og bilen kvikner kanskje litt mere til, men å begynne å regne på hestekrefter er vel egentlig ikke noe vits. det er ikke så mye å vinne..

Katalysatoren kan vel minske en del av hestekreftene dine, men det er vel ikke så mye, dette varierer vel ganske mye fra bil til bil osv..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke målet denne. Jeg sier bare det som Nitr0x sa til meg når han solgte meg bilen. Selv har jeg ikke kommet til å måle den enda ettersom det er ubrukelige Tunere i bergen. Som at jeg var nede hos Nohrspeed i Bergen fire ganger og avtalte tider til ruller. Men hver gang avlyste dem.

Jeg vet at en Honda CRX Ed9 har 124hp originalt. Hva som er nå har jeg egentlig ikke peiling på. Men siden han sa 150 til meg og virket som en veldig ålreit kar så hører jeg på han. Frem til senere. =)

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Et effektanlegg trenger ikke nødvendigvis gi deg mere hestekrefter..

Hvilken type effektanlegg er dette? Hvor stort er det? Er det veldig stort så er det ingenting motstand igjen og du taper hestekrefter på det. Simons sine effektanlegg gir deg ikke noe spesielt mere enn feitere lyd, og kanskje litt mere effekt, 2-3hk, alt avhenger av hvordan bil og hvor stort anlegget er..

Luftfilter gir deg ikke så mye mere hestekrefter det heller, det bare sørger for bedre luftgjennomstrømmning til motoren.. Så du får kanskje raskere responstid og mere luft og bilen kvikner kanskje litt mere til, men å begynne å regne på hestekrefter er vel egentlig ikke noe vits. det er ikke så mye å vinne..

Katalysatoren kan vel minske en del av hestekreftene dine, men det er vel ikke så mye, dette varierer vel ganske mye fra bil til bil osv..

Dette varierer VELDIG fra bil til bil. På 200SX S13 er samme bilen blitt målt til 169hk originalt, og 197 ved bytte av luftfilter og eksos.

Dette er på grunn av støydemping osv i eksos og filter.

Dette er jo en turbobil da, så det er ikke helt sammenlignbart.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HondaBabe

Rack:

BULLSHIT!!!!!!!

Da vil jeg vite nøyaktig hvilke merker du har Rack, fordi min ED9 har heller ikke katalysator, men Simoons effektanlegg og en chip. Eneste jeg mangler ett konfilter. Men jeg har 130 hK. Ingen luftfilter i verden gir en ED9 20 hK ekstra.

Vel. Kan jo fortelle deg det jeg vet kjære CRX fantast. DC sports effektanlegg. 2,5" hele veien. Chip aner jeg ikke merket på. Det er Nitrox som vet. Og har nettop anskaffet nytt K&N luftfilter.

Også har jeg flotte klistremerker og neonlys da. Som egentlig gir 100bhp. men jeg lyver litt ned der for å virke som en sleeper. ;)

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Dette varierer VELDIG fra bil til bil. På 200SX S13 er samme bilen blitt målt til 169hk originalt, og 197 ved bytte av luftfilter og eksos.

Dette er på grunn av støydemping osv i eksos og filter.

Dette er jo en turbobil da, så det er ikke helt sammenlignbart.

Vel.. På en turbo bil er jo da turboen motstanden.. etter det er det jo bare å få bort alle eksosen..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

Vel. Kan jo fortelle deg det jeg vet kjære CRX fantast. DC sports effektanlegg. 2,5" hele veien. Chip aner jeg ikke merket på. Det er Nitrox som vet. Og har nettop anskaffet nytt K&N luftfilter.

er 94.7% sikker det har stått et super-chips-klistremerke med på den grå boksen som står på høyre side på torpedo-veggen....

men det fallt vist av (j..li dårlig lim på dem klistremerka...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider