Gå til innhold

stianhansen: Camaro Z28 -

Ranger emnet

stianhansen

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er der bakerste del av høyre forskjerm møter torpedoveggen. Jeg måtte skjære ut en bit av innerskjermen for å komme til rusten. Det er det hullet man kan se på bildet. hele plata der torpedoveggen holder varmeapparatet måtte byttes. Og halve plata som ligger under den plata som holder vindusviskerne måtte byttes. Litt vanskelig å forklare. Hvis man kjenner etter på førersiden foran/under speedometeret, altså over pedalene så er det en plate. Der kunne jeg stikke opp hånda å ta tak i staget som holder vindusviskerne sammen. Hele plata var rustet bort. Det virker som om pakningen som skal tette imellom tappen som holder viskeren og karroseriet, har sluppet inn vannvittig mye vann. Lurer på om dette er en vanlig plass for disse bilene å ruste.

Totalt så byttet jeg ut ca 1/3 av torpedoveggen og halve "underplata" som er under den plata der chassienr og viskerne er festet. Ble rundt 1,5kvm med plate. Det som er så rart er at bilen ellers var helt fri for rust. Alle hjulbuene og gulv osv var helt perfekt. Denne bilen har gått i texas, så det kan jo forklare en hel del. Bilene i USA ruster jo på de mest forunderlige plasser, som f.eks midt oppå taket og midt oppå bakluka. Men jeg er glad for at jeg fikk tatt all rusta, så slipper jeg å tenke noe mer på det. Vondt å gå rundt å vite at det finnes rust som man ikke "giddet" å gjøre noe med.

Det var forresten greit at jeg måtte ut med varmeapparatet for å fjerne rusta, da det var et musebol inne i apparatet og musa hadde spist ut en bit på ca 10x10cm slik at luka ikke har klart å tette luftekanalene og det har kommet luft inn i kupeen hele tiden.

Har forresten vannvittig mye 3generasjons camarodeler til salgs da denne bilen er satt sammen av 2 stk. F eks, T-tak med luker, komplett interiør, bensintank med pumpe, bakluke, og mye mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kritiserer ikke, men jeg klarer ikkke å like en Camaro Z28 som ikke er Svart !! det finnes bare en farge for den bilen der!!

Guttedrømmen var jo en Svart Camaro.. kanskje en dag`?

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider