Gå til innhold

stianhansen: Camaro Z28 -

Ranger emnet


stianhansen

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter mye om og men har jeg enderlig funnet en fin plassering av kompressoren. Det var jo selvfølgelig ikke med noen bruksanvisning på den brukte kompressoren jeg kjøpte, og det manglet endel bolter. Men nå ser alt ut til å være i orden, og jeg håper på å få prøvekjørt bilen i løpet av helga, selv om snøen er i ferd med å legge seg her i Trondheim.

 

Basskassa er nå montert inn i bilen og den spiller godt som fy.

Bilder: http://www.team-htr.com/gallery/thumbnails.php?album=15

 

 

Laaars: Nei dette er en annen Stian. Den Stian du kjenner til i fra Gfxdesigners.com er Stian Tøndel, mens jeg er Stian Hansen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut dette her! :D

Blir spennende å høre hvordan du liker Paxton' - har vært nære på å kjøpe selv flere ganger, men det har ikke blitt. Det er litt blandede meninger om dem, men det er ikke så mye annet å velge i hvis man ikke har 88-92 oppsett med serpentin-rem.

 

Er det den originale 305'en som sitter i, eller har du gått opp til 350?

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den reima jeg fikk tak i var selvfølgelig for lang, så byttet jeg den til en ny, som selvfølgelig var for lang. Nå har jeg bestillt en ny som jeg tror kommer til å passe. Den kommer om en ukes tid. Dørlistene kommer også neste uke, og det kommer endel småbiter fra Phoenix neste uke håper jeg. Mangler nemlig en bit fra spoileren på bagasjeluka. Innstegslist på høyre side, to små skjørtbiter bak bakhjula og armlenet på førerdøra(musespist). Nakkestøttene og baksetene er til omtrekking grunnet mus. Så iløpet av neste uke og ut i uka etter det så håper jeg på at bilen er oppe å går. Det største problemet jeg har akkurat nå er å finne ut hvilken sort olje jeg skal ha på kompressoren. Jeg fikk med olje når jeg kjøpte kompen. Original Paxtonolje, men det virker som om det er mineralolje og den er seig som sirup med de temperaturene vi har her i Trondheim, så jeg må nok bruke syntetisk olje. Den skal være ganske seig tror jeg, men oljen i flaska som jeg fikk med ville ikke ut av flaska engang:) Så viss noen har peiling på hvilken olje jeg skal bruke så må dere bare komme med innspill.

 

http://www.team-htr.com

Stian M Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by stianhansen

Den reima jeg fikk tak i var selvfølgelig for lang, så byttet jeg den til en ny, som selvfølgelig var for lang. Nå har jeg bestillt en ny som jeg tror kommer til å passe. Den kommer om en ukes tid. Dørlistene kommer også neste uke, og det kommer endel småbiter fra Phoenix neste uke håper jeg. Mangler nemlig en bit fra spoileren på bagasjeluka. Innstegslist på høyre side, to små skjørtbiter bak bakhjula og armlenet på førerdøra(musespist). Nakkestøttene og baksetene er til omtrekking grunnet mus. Så iløpet av neste uke og ut i uka etter det så håper jeg på at bilen er oppe å går. Det største problemet jeg har akkurat nå er å finne ut hvilken sort olje jeg skal ha på kompressoren. Jeg fikk med olje når jeg kjøpte kompen. Original Paxtonolje, men det virker som om det er mineralolje og den er seig som sirup med de temperaturene vi har her i Trondheim, så jeg må nok bruke syntetisk olje. Den skal være ganske seig tror jeg, men oljen i flaska som jeg fikk med ville ikke ut av flaska engang:) Så viss noen har peiling på hvilken olje jeg skal bruke så må dere bare komme med innspill.

 

http://www.team-htr.com

Stian M Hansen

 

 

IKKE bruk syntetisk olje på en Paxton BallDrive (SN-XX)! (for det er vel det du har??)

Bruk helst Ford F type ATF olje, det er en mineral-olje. Paxton kompressorene, spesiellt BallDrive utgavene har dårlig rykte på seg, mye av det kommer nok at dårlig vedlikehold og bruk av feil olje, så med riktig olje og hyppige oljeskift 2-3000 KM holder de bra.

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten update:

 

Delene som mangler er på vei til Trondheim.

Snakket med Phoenix i dag og de skal sende delene i morgen(2 små sideskjørtbiter, innstegslist, armlene, venstre baklukespoilerbit, gassdempere til bakluka(eller hva det heter) og venstre viskerarm).

Reim til kompressoren kommer forhåpentligvis på Fredag, Dørlistene har jeg ventet på en måned nå, å håper for guds skyld de kommer i løpet av uka.

Alarm med fjernstart kommer i morgen.

Megashifter fra Summit Racing er bestillt og kommer vel om ca 14dager regner jeg med. http://www.bmracing.com/products/shft_auto/con_megashifter.html

 

Jeg har begynnt å montere dekaler og satser på å komme med en bildeoppdatering om ikke så lenge.

 

Stian MH

http://www.team-htr.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjelp.....igjen. Jeg har nå montert kompressoren og startet bilen og alt funker fint, har fortsatt ikke kjørt den me kompressor, men alt funker fint når den står stille iallefall. Men jeg har et problem. Motoren får altfor mye bensin. Luftmengdemåleren står imellom kompressoren og innsuget. Dermed kommer det utrolige mengder med luft gjennom måleren som sørger for at det blir pøset utrolige mengder med bensin inni motoren og det stinker bensin av eksosen fordi bilen ikke klarer å forbrenne all bensinen. Hva skal jeg gjøre?

 

Stian M Hansen

http://www.team-htr.com

 

ps BOWTIE: jeg har fyllt på Type f atf nå, funker fint. Fikk du meilen min forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by stianhansen

Jeg trenger hjelp.....igjen. Jeg har nå montert kompressoren og startet bilen og alt funker fint, har fortsatt ikke kjørt den me kompressor, men alt funker fint når den står stille iallefall. Men jeg har et problem. Motoren får altfor mye bensin. Luftmengdemåleren står imellom kompressoren og innsuget. Dermed kommer det utrolige mengder med luft gjennom måleren som sørger for at det blir pøset utrolige mengder med bensin inni motoren og det stinker bensin av eksosen fordi bilen ikke klarer å forbrenne all bensinen. Hva skal jeg gjøre?

 

Stian M Hansen

http://www.team-htr.com

 

ps BOWTIE: jeg har fyllt på Type f atf nå, funker fint. Fikk du meilen min forresten?

 

har ikke fått noe mail nei...(hotmail ække bra vøt.., hehe) Prøv heller "stekri@broadpark.no"

 

Årsaken til problemet du nevner over er nok at du har MAF'en montert etter kompressoren. Kan jo også vært feiljustert FMU...(hvis det fulgte med FMU med kompressor'n da)...

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår