Gå til innhold

stianhansen: Camaro Z28 -

Ranger emnet


stianhansen

Anbefalte innlegg

Da er det lastet opp 14 nye bilder av bilen.

 

http://www.team-htr.com/gallery/thumbnails.php?album=3&page=2

 

og

 

http://www.team-htr.com/gallery/thumbnails.php?album=3&page=1

 

Fortsatt er ikke sideskjørtene og rutene kommet på, fordi jeg venter på dørlister og skrapelister. Megashifteren er montert.

 

Vil gjerne ha kommentarer!

 

 

 

BOWTIE: Angående mail, jeg ville bare fortelle hvor imponert jeg er over camaro-kunnskapen din, og takke for all hjelp hittil(kommer garantert til å trenge kunnskapen din videre også:)

Og så lurte jeg på om du selv kjører camaro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by stianhansen

 

 

 

BOWTIE: Angående mail, jeg ville bare fortelle hvor imponert jeg er over camaro-kunnskapen din, og takke for all hjelp hittil(kommer garantert til å trenge kunnskapen din videre også:)

Og så lurte jeg på om du selv kjører camaro?

 

 

Hehe nei, har ikke Camaro, men har hatt 3 gen. Trans Am det er jo nesten det samme...

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen sånn ca opp å går. Gidder ikke ta ut skiltene nå, for da må jeg ut med halv årsavgift for 2004, så jeg venter til januar. Jeg var ute å kjørte med prøveskilter i dag. Det var utrolig hvor godt bilen tok seg frem på snøføre, med 4 år gamle helårsdekk. Når nyere biler med framhjulsdrift stod sidelengs oppi bakkene, så kjørte jeg bare rolig forbi uten problemer. Ble meget imponert over vinteregenskapene. Forskjellen på bilen, med og uten kompressoren er som natt og dag. Bilen river seg lett løs i 50km/t på våt asfalt. Har forresten lastet opp noen filmsnutter av bilen.

Link: http://www.team-htr.com/index.php?id=multimedia'>http://www.team-htr.com/index.php?id=multimedia

 

 

StianMH

 

http://www.team-htr.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg beklager for lite oppdatering av prosjekttråden min, men det har vært mye skolearbeid og banning pga en bil som ikke virker som den skal, så data og internett har vært nedprioritert.

 

Men det som har skjedd siden sist er:

 

I løpet av Januar så var bilen kjørbar og nesten "ferdig", men et problem jeg hadde var at det var antydning til trykk under toppdekselet slik at en plugg som sto i ble trykt ut. Jeg skjønta da at det enten var gåen toppakning eller stempelringer eller hull i stemplene. Jeg satset alt på at det var toppakningen og startet prosjektet med å bytte toppakning, noe som var vanskeligere enn jeg trodde. Bilen min med TPI oppsettet har så vanvitting trangt motorrom, at hele jobben tok meg 3 uker, med sporadisk kveldsjobbing. Bare å skru av eksosmanifoldene tok meg 3 kvelder. I ettertid angrer jeg for at jeg ikke tok ut motoren. Stemplene var helt fine og toppakningen ble byttet, så var det ut å kjøre igjen. Men trykket under toppdekslet var slettes ikke borte. Jeg løste problemet med pluggen som ble trykket ut med å legge en teipbit rund pluggen før jeg trykket den nedi. Jeg innså at motoren begynnte å bli sliten i ringene, men satset på at den skulle holde til neste år, men den gang ei.

 

I påska, på vei til hytta så sprakk radiatoren. Etter en lang kjøretur til og deretter fra hytta med mange etterfyllingsstopp så ble en ny radiator bestillt. Ny radiator ble satt inn, og tut og kjør igjen.... eller.. Midt i den nye prøvekjøringen så begynnte det å ryke noe fryktelig i motorrommet. Jeg stoppet og fant ut at peilepinnen ble trykt opp og oljen sprutet utover i hele motorrommet. Da hadde stempelringene mine tatt kvelden.

 

Siden den dagen sto bilen i garasjen, frem til forrige uke. Jeg har en Yamaha V-max motorsykkel som jeg skulle selge for å få råd til ny motor, men den er ikke så lettsolgt så ting har tatt litt tid. Men forrige uke så fant moren min ut at hun syntes så synd på meg at jeg har nå fått låne penger til å kjøpe motor frem til sykkelen blir solgt. Så i forrige uke ble det bestillt ny motor. Jeg kikket meg om på ebay etter motor, men fant ikke motor som passet meg. Så ble jeg anbefalt å kjøpe motor av Sarpsborg Motor. Jeg snakket med dem, og fikk et tilbud på en motor til 26000kr, men etter å ha funnet denne motoren fra forhandleren som S.M handler fra og regnet meg til at jeg kunne kjøpe denne motoren rett fra dem å ha den på trappen min til 18000, så fortsatte letingen. Jeg fant til slutt et firma på Ebay som hadde endel motorer tilsalgs og som virket særiøse. Jeg tok et par telefoner til de, og sende endel mailer. Og de var mer enn interessert i å bygge en motor til meg akkurat slik jeg ville ha den. Så er det på vei en 350motor boret .030, med smidde stempel, og med comp cam supercharger kam shortblock, men med flywheel og svingdemper og alle deksel. Knall gul blokk. Den eneste som mangler er topper og TPIsystemet, som jeg bruker fra min gamle motor, gir komp på 8.9-1. Så denne motoren bør tåle kompressoren, hvis ikke så vil dere fort se en svært billig, gul 86Camaro til salgs på autodb.

 

Bildelinkene er nede for tiden, men vil bli fikset i løpet av noen dager. Jeg har nå tatt ut den gamle motoren, og venter bare på at den nye skal komme.

Det vil komme nye bilder så fort jeg kommer igang med arbeidet med å sette inn nymotoren.

 

Håper dette var en grei oppdatering på hvordan prosjektet mitt skrider fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare meg som ikke kan se bildene ?

 

Nope,samma med meg.. :(

 

Uansett,det HØRES ut som et tøft projekt,elsker 86 camaro z28,en av de feteste amcarene jeg vet om!

 

Onkel har faktisk en slik,svart...

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

I dag er en gledens dag. Nesten som juleaften er det hos meg nå. Fikk nymotoren i dag, etter en helt uendelig lang ventetid.. Fikk også hjulene jeg kjøpte i posten i går. 18" felger gjorde seg godt på bilen. Jobbingen med motoren startet jeg i ettermiddag og håper på å starte opp kjerra til helga.

 

Bilder http://www.team-htr.com/gallery/thumbnails.php?album=13&page=2'>http://www.team-htr.com/gallery/thumbnails.php?album=13&page=2

 

og http://www.team-htr.com/gallery/thumbnails.php?album=13&page=1'>http://www.team-htr.com/gallery/thumbnails.php?album=13&page=1

 

 

 

Stian MH

http://www.team-htr.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår