Gå til innhold

Hallgiver...

Ranger emnet

aVWe

Anbefalte innlegg

har fått på plass 16v motor og webergassere i golfen nå men har ikke fått start...

problemet var det at hallgiveren på motoren min var borte!Fikk borra løs hallgiveren fra gamle motoren min (1,6l) og pirka inni*....ble litt jalla...virka en stund men når jeg skulle stille tenninga så forsvant all tenning på pluggene!Tror derfor hallgiveren gjikk i stykker....?

*Hvordan får jeg opp den for****a fordeleren?Skal rotoren sitte fast på 16v fordelerne? ser det er en tapp under, ved "linken" til kammene, som jeg prøvde å slå ut men den satt også som f.....!?hva skjer?

~Brooom~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå fått opp fordeleren!phew! Var bare å bli litt sinna å slå xtra hardt på den tappen;)

Har nå lagt en plate under hallgivern, for å få den litt høyere opp. Tror kanskje den sto llitt for lavt, dvs. magnetfeltet ble aldri blokkert.....

så nå får jeg bare krysse fingrene og ut å lete etter "gnisten"

~Brooom~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette funka heller ikke!Fikk derfor tak i en fordeler fra en femmer audi... Flytta over hallgivern som passa perfekt! Var sikker på at det skulle funke, men neida!

Fant senere feilen!Coilen fikk ikke nok spenning!Hadde brukt spenningen på coilen som styrestrøm til bensinpuma...det var visst ikke lurt!Reiv ut releet og fikk gnist!!:D

Kobla opp og fikk start!!:D

FET lyd, det smeller,rister,bråker og ryker!

Fikk justert inn tenninga sånn ca. må nå bare få justert gasserne!

Bilder og lyd kommer etterhvert!Må bare låne kamera og bli ferdig med en xamen:(

~Brooom~

Lenke til kommentar
Del på andre sider