Gå til innhold

16v Turbo i Corrado - hvilke deler?

Ranger emnet


RS2-GTi

Anbefalte innlegg

Har tilbud på en ferdigbygd 16v Turbo motor nå.

Jeg tenkte og bygge en 8v Turbo i Corradoen, men siden

denne motoren er ferdig med ALT så tenker jeg bruke den.

 

Tingen er at det er mekanisk innsprut - så spørsmålet er

Hvilke deler må jeg ha for og kunne bruke den gamle G60

innspruten på 16v'en ? Noen som har tips hvor jeg

bør kjøpe delene også ?

 

En ting til - passer girkassa over på en 16v ja ?

 

Takker for svar, veit jo det er i allefall en som bygger 16vT på

forumet her :)

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Bruk sprutet fra din digifant med ny fuelrail og med kort innsug (type S/RS2)

 

Hva slags turbo er det?

 

Hva med girkassa ? Passer den rett på ?

Bruker t25 Turbo. Får med en bra T25, men har en helt ny

liggende som jeg skal sette på. Nå er det mange som vil motsi

meg der tror jeg men jeg liker og ha tidlig trykk, og jeg skal

ikke trimme opp i 300 hk, jeg skal trimme slik at jeg ikke trenger

og bytte "halve" bilen. Så da sikter jeg på 215-220 hk.

 

Får forresten høre at jeg trenger nye dyseholdere også.

 

Men hvorfor nytt innsug ? Og er det mye jobb og bearbeide

et 5'er innsug til 4'er ? Er dette hensiktsmessig jobb med tanke

på effekten jeg søker. Skal forresten ikke ha IC, kun vanninnsprut.

 

Takk for tipsene :)

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt innsug fordi det orginale 16v innsuget ligger over toppdeksel med sjeldhuset tett opptil turbo. Varmeutviklingen som blir der er ikke særlig gunstig for effekten.

 

Om du regner det som mye arbeid kommer jo ann på. Kappe av ene innsugskanalen og sveise på passende flens til G60 spjeldhuset på plenumet. Kan skaffe ferdig moddet.

 

Hvorfor skal du ikke ha intercooler?

 

Da kan du knapt ha noe ladetrykk, kanskje maks 0,5 bar. Bedre å bruke Corrado intercooler enn ingenting.

 

16v motoren passer over på G60 kasse

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Nytt innsug fordi det orginale 16v innsuget ligger over toppdeksel med sjeldhuset tett opptil turbo. Varmeutviklingen som blir der er ikke særlig gunstig for effekten.

 

Om du regner det som mye arbeid kommer jo ann på. Kappe av ene innsugskanalen og sveise på passende flens til G60 spjeldhuset på plenumet. Kan skaffe ferdig moddet.

 

Hvorfor skal du ikke ha intercooler?

 

Da kan du knapt ha noe ladetrykk, kanskje maks 0,5 bar. Bedre å bruke Corrado intercooler enn ingenting.

 

16v motoren passer over på G60 kasse

 

Hmmm, skal vurdere S2 innsug. Hva koster det egentlig for

et brukt ett ? Må vel ut med 1000-2000 kr ?

 

Kjørte 1.1 bar på ladern uten IC, men ladern lager ikke så varm

luft som turboen da. Da gikk bilen som faen. 1.1 bar, orginale

dyser, 65mm ladehjul og bortkobla IC. Gikk bedre uten IC enn

med - og det var ingen lekkasjer og ikke noe dritt i IC, så min

mening er at orginal IC bør kobles bort for mere effekt. Sett

åssen innerskjermen er bak ladern ? Du får omtrent ingen

gjennomstrømning på den! Vanninnsprut og IC gjør neste

samme nytten, så jeg satser på 1.1 bar med T25en.

Da bør bilen gå veldig bra, med et utrolig sterkt mellomregister.

 

Vil nå prøve i allefall :) Noen sier det ikke vil gå, andre sier det

vil gå - jeg sier jeg vil prøve :) Er jo ikke mye stress og koble på

en IC om det trengs likevell.

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok mye større problemer med tenningsbank uten intercooler.

 

Få deg skikkelig ic. Blir ikke anbefalt å kjøre med mindre enn 68 hjul på corrado pga liten intercooler...........

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår