Gå til innhold

Vil ikke opp i turtall....

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei hei....

 

Nå er det lenge siden jeg har gjort noe på bilen men idag så testet jeg den en tur.... men når den blir varm så får jeg ikke den opp i høyt turtall (4000+) den bare sperrer.... visst jeg gasser pent så går den høyt men ikke når det er motstand. Hva kan det være ? dårlig strøm til coilen ?

 

Noen forslag ?

 

Takker Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt akkurat det samme problemet med trans amen. jeg fant ut at det skyldes været av alle ting. sikker på at det ikke er en pakning eller noe som er lekk? tror det er det som er galt med min. den slurer sinnsykt når man ikke har kjørt den på lengre enn 2 eller 3 dager og starter den når det har regnet eller regner.

 

bare et tips!:D

god kveld!

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..... kjørte litt med bilen nå,og den vil ikke opp i turtall og smeller og hopper no jævli.... heldigvis åpnet jeg panseret istad og fikk se at jeg hadde kjørt i flere minutter med brann opp av forgasseren :( ingen skade skjedd da...

 

Hva kan dette være ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Jeg vet hva som er galt - seks hundre meter slaglengde og et ventil/vippearm/støtstang/kamsystem som veier 90 kilo. *snicker*

 

Nei, men seriøst - det kan virke som et problem med forgasseren(e). Har du mekket på den (de) i det siste? Sjekket tenningstidspunkt?

 

jeg har jo hatt motoren ifra hverandre ca tusen ganger i det siste, men gasseren har jeg ikke fikset mye på. Men visst det er gasseren så ville vel bilen køddet på lavt turtall også ? Tenninga står på nøyaktig 10 grader fortenning, alså akkurat der den skal...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Vakuumslanger til fordeleren,feil koblet eller noe, sprekt fordelerlokk, feil tenningsrekkefølge...

Magfer blanding, feil kam-timing

 

Vakuum til fordeleren,nei, da hadde den ikke køddet sånn... bilen vil såvidt framover...

 

Sprekt fordelerlokk,nei, da hadde den vært sånn når den var kald også...

 

Blandinga har nok litt å si,men er ikke selve problemet.... kamen er riktig...

 

Faen, hva kan det være da ?

 

Takker for svar foressten...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skyte litt ut i mørket jeg...

 

Siden du tror tenninga er riktig, kan jeg nevne noen ting jeg har vært borti med forgassere:

 

Feiljustert eller strukket/ødelagt gassvaier, pedalen i gulvet inni bilen = litt over halv åpning av sekundærspjeldene. (For å begynne med det enkleste)

 

Så den morsomme delen:

På både Holley vakuum sekundær og Rochester Quadrajet har jeg vært borti feil med dårlig luftstrøm på sekundærsiden av gasseren. Holley vac.sec må de spjelda kunne gå veldig lett, ettersom full åpning av spjeldene på primærsiden bare "tillater" vakuumklokka på siden av gasser'n å "dra opp" sek.spjelda. Dette gikk treigt, pluss at vakuum-membranen var sprekt på en annen (Mulig etter "nysing" i forgasser, eller bare alder. Byttet den uansett)

 

 

Det andre, som forsåvidt gjelder begge gasserne (oftest ved el-choke), er at choke'n skal sperre for åpning av sek. spjelda. Måtte bøye/justere litt på noen stag, så funka det igjen. Nesten ikke til å tro hvor ille en V8'er går med "mikro-2porter" :D

 

Aner ikke om dette hjelper Ottesen, men lykke til.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vaier eller pedal..... kan tenkes at det er sekundærspjeldene... Gasseren er en Edelbrock 600 cfm (1405) man,chock

 

Skal bytte gasser etterpå....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

broren min har en 9605 Carter på sin bil, samme som din 1405 - 600cfm man.choke. Jeg har en 750cfm, 1407 Edelbrock, har ikke hat noen problemer med disse gasserne i det hele tatt, men er minst fornøyd med Holley...

 

På din gasser holder det lenge med å ta av luftfilteret, og med motoren av gi full gass og se at alle 4 spjeld åpner seg. Du må åpne "air valve'en" som bestemmer bensinmengde selv med f.eks en kulepenn eller fingra. Bare å dytte forsiktig ned. Ser du da ned i innsuget, sjekk tening en gang til! :)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Jeg vet hva som er galt - seks hundre meter slaglengde og et ventil/vippearm/støtstang/kamsystem som veier 90 kilo. *snicker*

 

ååå...når jeg blir stor skal jeg komme med en bil med minst 12 liters V8 å kjøre fra deg.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

broren min har en 9605 Carter på sin bil, samme som din 1405 - 600cfm man.choke. Jeg har en 750cfm, 1407 Edelbrock, har ikke hat noen problemer med disse gasserne i det hele tatt, men er minst fornøyd med Holley...

 

På din gasser holder det lenge med å ta av luftfilteret, og med motoren av gi full gass og se at alle 4 spjeld åpner seg. Du må åpne "air valve'en" som bestemmer bensinmengde selv med f.eks en kulepenn eller fingra. Bare å dytte forsiktig ned. Ser du da ned i innsuget, sjekk tening en gang til! :)

 

Alle 4 spjeld åpner seg..... air valven, er det den mitt i gasseren i de sekundære kammerene ?....den står iallefall 45 grader....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står? Som i står fast? Den skal dekke mesteparten av sekundærspjeldene sett ovenfra, og være fjærbelastet. Den stenger hullet så bare primærsiden slipper gjennom luft på full gass og lave turtall, og ettersom luftmengden øker inn i motoren vil airvalve'n gi mer og mer bensin på sekundærsiden. Skal absolutt ikke sitte fast i hverken lukket eller åpen stilling, på våre gassere må de bøyes unna for å kunne se ned i innsuget...?

 

De nye Thunder AVS (tror de heter det), har egen justering for denne, og kan tilpasses motorens luftbehov/bensin behov på litt turtall. Fine, enkle gassere som er lette å justere/dyse disse her :)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..... prøvde en 800 edelbrock cfm igår, og da fikk bilen mye bensin :eek: rart ?....hehe

 

Vi tror det er coilen,fordi ledningen hoppet ut mens vi kjørte. Tror det kun er coilen som får forlite strøm...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet funnet....iallefall en stor del av det. Skjev topp.... det har vi egentlig trudd lenge,men etter en komp test idag så hadde alle sylindrene 11 i komp uten om sylinder nr 8..... skal få de planet og portet når jeg har noe cash ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår