Gå til innhold

Vil ikke opp i turtall....

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by Øyvind Ryeng

Sikkert gåen toppakning.

 

ja....så lenge toppen nå er sjev så er den nok det ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Vent nå litt... Har du hatt av toppen og kontrollmålt den, eller gjetter du bare?

 

kun komp test......hmmm...skal jo ikke få tilbakeslag oppav gasseren med skjev topp da. Da er det sikkert ventilsetene...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.......blir rarere og rarere dette. Toppakningene har ikke gått. Det er det rart lite hakk på det ene stempelet men ikke på toppen.... toppen var portet så jeg også :D

 

Skal ta opp ventilene å se på de....de ser helt greie ut utvendig iallefall

 

Noen som skjønner hva det kan være ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

hmmm.......blir rarere og rarere dette. Toppakningene har ikke gått. Det er det rart lite hakk på det ene stempelet men ikke på toppen.... toppen var portet så jeg også :D

 

Skal ta opp ventilene å se på de....de ser helt greie ut utvendig iallefall

 

Noen som skjønner hva det kan være ?

 

Hællå så du sliter enda ikke bra.

 

Fått de de styre tappene til toppene?

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg hel overhalt toppene.

Dvs plana/sjekka at de er tette gjerne trykk testa de for og sjekka at de ikke har sprekki.

 

Så match porta kanalene punta på støpelanter ol.

Så mira frest setene med tre vinkler og ventilene.

Har du råd kjøp nye rustfrie ventiler eller sjekk stammen på de du har.

Putt alt sammen og gi gass.

 

Hvordan gikk det med bakaksel fått ordna no solide saker?

 

Må jo få denna ræsern på bane igjen Vega er under arbeid og regner med den er kjørbar til sommern og Hans er klar med LS1 Camaro og Ratata tja ham må få ut fingern og fikse bakaksel og bremser forrand så Ratata ut med fingern fyr i gang.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

Hællå så du sliter enda ikke bra.

 

Fått de de styre tappene til toppene?

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg hel overhalt toppene.

Dvs plana/sjekka at de er tette gjerne trykk testa de for og sjekka at de ikke har sprekki.

 

Så match porta kanalene punta på støpelanter ol.

Så mira frest setene med tre vinkler og ventilene.

Har du råd kjøp nye rustfrie ventiler eller sjekk stammen på de du har.

Putt alt sammen og gi gass.

 

Hvordan gikk det med bakaksel fått ordna no solide saker?

 

Må jo få denna ræsern på bane igjen Vega er under arbeid og regner med den er kjørbar til sommern og Hans er klar med LS1 Camaro og Ratata tja ham må få ut fingern og fikse bakaksel og bremser forrand så Ratata ut med fingern fyr i gang.

 

Era

 

Styrehylsene sitter på ja, og en 8'8 aksel med diff ;) håper å få fikset toppene og sette in en rullekam før sommeren igjen ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

 

Styrehylsene sitter på ja, og en 8'8 aksel med diff ;) håper å få fikset toppene og sette in en rullekam før sommeren igjen ;)

 

Hey kult blir mere drifting da hehe var tøft og se og høre v8 drifte hehehe.

 

 

Prosjektet mitt raser frem om dagen har nå satt i Wilwood pedalene jeg fikk clutch og brems med to bremse pumper og vippe justering front/rear.

 

Så er braketter til pedaler og rattstammen laga samt forsterka torpedo så den ikke gir etter lengre. Torpedo er devis laga ny som gir mere plass til motor så den blir flytta 1.5 cm til bakover.

Varmeaparat med vifter regulasjer mm mm har kona modifisert og tilpasset så det er snart klart.

Girkasse tunelen er halve ferdig og resten nå under arbeid.

 

Fortsatt masse ting og ordne men arbe går lett og fort om dagen å det er bra.

 

Stå på så sladdes vi til våren :D

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

Hey kult blir mere drifting da hehe var tøft og se og høre v8 drifte hehehe.

 

 

Prosjektet mitt raser frem om dagen har nå satt i Wilwood pedalene jeg fikk clutch og brems med to bremse pumper og vippe justering front/rear.

 

Så er braketter til pedaler og rattstammen laga samt forsterka torpedo så den ikke gir etter lengre. Torpedo er devis laga ny som gir mere plass til motor så den blir flytta 1.5 cm til bakover.

Varmeaparat med vifter regulasjer mm mm har kona modifisert og tilpasset så det er snart klart.

Girkasse tunelen er halve ferdig og resten nå under arbeid.

 

Fortsatt masse ting og ordne men arbe går lett og fort om dagen å det er bra.

 

Stå på så sladdes vi til våren :D

 

Era

 

Blir bra vettu Era....!

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde et lignende problem med min sierra 2.3.

Trykkte jeg for fort på gass pedalen ved lavt turtall så kvelte jeg den eller den rista/hoppa. Var jeg forsiktig på gassen merka jeg ikke noe serlig.

Fant ut at det var en "propp" av et slag inne i forgassern som hadde hoppet ut. Den stod ved siden av flotøren.

Kan hende det er samme problemet med deg.

Beklager at jeg ikke kan forklare bedre, har ikke noe serlig peiling på det som er på innsiden av motoren ;)

 

Edit: Jeg fant "proppen" liggende løst under flotøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PantZman

Hei!

Jeg hadde et lignende problem med min sierra 2.3.

Trykkte jeg for fort på gass pedalen ved lavt turtall så kvelte jeg den eller den rista/hoppa. Var jeg forsiktig på gassen merka jeg ikke noe serlig.

Fant ut at det var en "propp" av et slag inne i forgassern som hadde hoppet ut. Den stod ved siden av flotøren.

Kan hende det er samme problemet med deg.

Beklager at jeg ikke kan forklare bedre, har ikke noe serlig peiling på det som er på innsiden av motoren ;)

 

Edit: Jeg fant "proppen" liggende løst under flotøren.

 

takker for svar :)

 

men hadde du lest hele tråden så hadde du sett at jeg har brukt flere forgassere, og man får ikke mottrykk i gasseren av den grunn...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PantZman:

Høres ut som du kuka med noe i forbindelse med aks.pumpa, gir akkurat samme kjørbarhetsproblemer som du beskriver... Med manuellgir kan du lære deg å kjøre som det er (Minner om min første bil...), mens det på automat er nesten umulig å gi gass. Er allerede belastet av converteren, og dør ut så fort du ser på gasspedalen.

 

Men som sagt, ikke akkurat Ottesen sin plage...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår