kaizer Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Pressemelding: (11.10.04) Japan Sportsbil Import er stolte av å kunne presentere en av de største Norske bilnyheter i 2005. JSI kan endelig tillby Nissan SKYLINE i Norge. Kjære Nissan entusiaster, vi har fått til det "umulige". Norges offisielt første* Nissan Skyline er nå registrert uten motorhistorisk grunnlag. Etter intensiv jobbing for godkjenning av Nissan Skyline, har JSI endelig lykkes med å få til det som tilsynelatende var "umulig", registrering av Nissan Skyline i Norge. Som mange Motorsportentusiaster vet, var det med stolthet JSI i Juli 2003 viste frem Norges FØRSTE registrerte Skyline. Dette var vel og merke på motorhistorisk grunnlag, som har særdeles strenge begrensninger i antall eksemplarer og begrensning i mulighet til å endre bilens utseende etc. Pr dagens dato vet vi at det finnes 3 stk Nissan Skyline registrert i Norge på samme grunnlag. Den store forskjellen nå er imidlertid at det kan tilbys registrerte Skyline i antall og innenfor "normalt" regelverk. Den største utfordringen var å kunne dokumentere samtlige tekniske data som gjør at biltypen tilfredstiller det Norske regelverk. Et "dykk" innenfor offentlig tilgjengelig dokumentasjon hos Nissan i Japan var det som ga det endelige resultat. Det er med stor spenning vi ser frem til hva det norske markedet forventer av oss i 2005 forteller Kjetil Kallekodt i Japan Sportsbil Import. Vi kan garantere at vi legger listen høyere enn noen gang for at vi skal kunne tilby SKYLINE av meget høy standard til det Norske markedet. Trolig vil vi ikke ha mulighet til å møte etterspørselen i første omgang, men lover at vi skal gjøre det vi kan for at tilgjengeligheten på biltypen skal bedre seg utover i 2005. I første omgang er det Nissan Skyline R33 GTS25t som blir tilgjengelig for det Norske markedet. SKYLINE GTS25t er "lillebror" til den mer beryktede R33 GTR, men har mye av det samme potensialet. Ikke minst prismessig ligger GTS25t mer aktuelt til for Norske kjøpere.. En prisklasse på mellom 250 og 300.000,- er hva du må ut med for et prakteksemplar av arten som har et turbomatet kraftverkt hvor det bare er tatt ut 250 hk fra fabrikk.. Som viden kjent er motortypen i Nissan Skyline kapabel med vesentlig høyere effekt enn hva som er satt fra Nissan i Japan. At biltypen kun er produsert med høyrestyring tror ikke Daglig leder i JSI, Kjetil Kallekodt er noe hinder for de som virkelig ønsker å anskaffe seg "guttedrømmen". Siter Renault Espace 2,2 dt. Litt mods. x 323 GT-R x Mx6 2,5 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kzn Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 wow! blir vel noen fler registrerte skyline etterhvert da ;) Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Er vel en post om dette.. men knall uansett:D Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-styling Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Nissan Skyline har blitt en folkesykdom de siste par årene kan det virke som. Skyline hit, Skyline dit. Greit at det er relativt sjeldne biler her til lands, men jeg føler meg litt avmektig og mett av Skyline-hysteriet. Men for all del; honnør til alle som tar steget helt ut! Siter Turid Laila, Pondus og Jokke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 er det noen som har sett den bilen med skilter i virkligheten?? Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaizer Skrevet Oktober 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Originally posted by Quicksilver er det noen som har sett den bilen med skilter i virkligheten?? jepp! så den i går, og dette hjelper vel litt for tvilerene;) http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=579560&username=jsida Siter Renault Espace 2,2 dt. Litt mods. x 323 GT-R x Mx6 2,5 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Originally posted by Quicksilver er det noen som har sett den bilen med skilter i virkligheten?? Sikkert.Den ble jo utstilt på Motorama messen med skilter på! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 GTS bare? :( Det blir jo ikke gøy før man får GT-R. Jeg liker ikke GTS når det gjelder utseendet. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feenyx Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 La oss nå si det slik da, at for de penga du sparer på fra en GT-R, så kan du få bilen seendes ut akkurat som du vil. Eneste forskjellen ellers (som jeg synes det er rart at de ikke har nevnt) er at GTs-T ikke har den samme 4x4 greia som GT-R. GTs-T er KUN bakhjulsdrevet. Ikke at JEG har no' problemer med akkurat det faktumet, blir bare morsommere å kjøre da:D Siter '92 Polo G40 Go Hard or Go Home. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaizer Skrevet Oktober 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Originally posted by Feenyx La oss nå si det slik da, at for de penga du sparer på fra en GT-R, så kan du få bilen seendes ut akkurat som du vil. Eneste forskjellen ellers (som jeg synes det er rart at de ikke har nevnt) er at GTs-T ikke har den samme 4x4 greia som GT-R. GTs-T er KUN bakhjulsdrevet. Ikke at JEG har no' problemer med akkurat det faktumet, blir bare morsommere å kjøre da:D Hei! Gutta har nok hatt den og! http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=189616&username=jsida -R-;) Siter Renault Espace 2,2 dt. Litt mods. x 323 GT-R x Mx6 2,5 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Originally posted by Laaars GTS bare? :( Det blir jo ikke gøy før man får GT-R. Jeg liker ikke GTS når det gjelder utseendet. De hadde en R33 GT-R med skilter før ;) SYK SYK bil !!!! Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kinx Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by Gou De hadde en R33 GT-R med skilter før ;) SYK SYK bil !!!! Helt sinnsyk..heh. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjakan_mm Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 har vel vert en skyline i haugesund en stund, eller nærmere bestemr rogaland. naboen til en kamerat av meg =p har bor ikke der lengre da... kun morra og faren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Nå ble jeg glad! Endelig har fornuften seiret over staten! Kan ikke forstå hvorfor de syns skyline ikke kunne kjøres i norge i utgangspunktet! Men her i norge hvor man ikke lager biler hadde dem sikkert en god grunn til det! Uansett er det bare å takke og bukke, og gratulere JSI med seieren! Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Desember 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 I was like OMG første gangen jeg så den grå skylinen med skilter i haugesund for mange år siden. Nå kryr det av dem her :D De er ikke såååå jævla kule da. Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg