veilside_civic Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 sikkert gammel post, men hvorfor i all hverden skal man ut med 250- 300 000 kr for en gts25t, de koster jo rundt 6000 dollar i japan (FOB) ca 38-40 000NOK. ok greit. og avgiftene kommer i Norge på ca 80-90k eller noe sånt på en 93 gts25t. så er det visst noe ommbygging av lykter osv. så er det frakt men koster jo maks 10 000 fra japan. for å si det sånn snakket med en som kunne klare en gts25t til 160 000kr f.reg. så litt overpriset kanskje??? Siter Volvo 360 turbo selges. PM for info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Og R32GTS-T Koster 25.000. nok i england... For et ganske pent eksemplar. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veilside_civic Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Originally posted by Skidracer Og R32GTS-T Koster 25.000. nok i england... For et ganske pent eksemplar. ja men er r33(93+) som er aktuelt. skjønner ikke helt prisene på disse.. skal ikke være så dyrt som de skal ha det til! får man solgt de for 300k, skal jeg ta inn mange skyline for å si det sånn! satser på å selge civicen til høsten, skaffe 93 gts25t over vinteren;-) Siter Volvo 360 turbo selges. PM for info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Blir dyrere fordi: R32 har 2,0 R6 på 207 hk, er ca1200kg, kan kjøpes som 89 modell, og får dermed fult bruksfrdrag. R33 Har 2,5 liter, mer en 207 hk. ca 200kg tyngre, og 4 år nyere. Derfor blir det MYE mer avgifter på denne bilen. Men at du må ut med mange hundre tusen... Tja.. Men forhandlerene må jo tjene litt de og! Kan jo ikke ta inn biler gratis heller! Da går de jo konk. Husk også at en R33 koster mer i innkjøp i engløand enn en r32. Skal du kjøpe fra Japan får du et helvete med fraktavgift i tilleg som nesten jevner ut prisforskjellen med å kjøpe i england. R33 vil derfor bli en ganske dyr bil. Og hvorfor er R33 Det eneste alternativet? pga motor eller utseende? Personlig hadde jeg tatt en 32. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veilside_civic Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Originally posted by Skidracer Blir dyrere fordi: R32 har 2,0 R6 på 207 hk, er ca1200kg, kan kjøpes som 89 modell, og får dermed fult bruksfrdrag. R33 Har 2,5 liter, mer en 207 hk. ca 200kg tyngre, og 4 år nyere. Derfor blir det MYE mer avgifter på denne bilen. Men at du må ut med mange hundre tusen... Tja.. Men forhandlerene må jo tjene litt de og! Kan jo ikke ta inn biler gratis heller! Da går de jo konk. Husk også at en R33 koster mer i innkjøp i engløand enn en r32. Skal du kjøpe fra Japan får du et helvete med fraktavgift i tilleg som nesten jevner ut prisforskjellen med å kjøpe i england. R33 vil derfor bli en ganske dyr bil. Og hvorfor er R33 Det eneste alternativet? pga motor eller utseende? Personlig hadde jeg tatt en 32. ja men du sammenligner en r32 med en r33, jeg kunne få en r33 gts25t for ca 160f.reg, shipping er o prob, det får jeg tilnærmet gratis. så da, hvor blir resten av pengene av.? sjekker du på feks autodb på en r33 med 1370kg i egenvekt, 2500ccm, 250 hk,pris 40 000 og alt en gts25t har, havner man på ca 130 000, så kommer frakt, fortjeneste på importør, ombygging, da skulle man havne på rundt 160 000, i følge han jeg snakket med. så mitt poeng er jo at de som selger disse i norge må jo tjene svin mye!!! eller? Siter Volvo 360 turbo selges. PM for info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Hmmmm... Hvis du får det til for 160, har du jobba bra. Sist jeg regna på det havna det på ca 200. Men¨å ta 300 blir nok litt dyrt... Men med i prisen er vel ombygging, godkjenning+ alt det arbeidet der.. Dessuten må du huske at du må ha papirer på bilen. og det er det bare de gutta der som har klart å finne. Jeg leita en stund, men fant ikkeno... Nå er ikke jeg importør, men hvis de tar 300 for en gts25t er det nok en grunn for det. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PorscheFreak Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 1991 Nissan Skyline GTS-t til 3500£ i Storbritannia. Engangsavgift for dette kjøretøyet blir som følger: Avgift for egenvekt: 51777,50 (1320kg) Avgift for motoreffekt: 106544,48 (158kw) Avgift for slagvolum: 41064,00 (2000kubikkcentimeter) Engangsavgift: 199385,98 Bruksfradrag (80%): -159508,78 Vrakpantavgift: 1300,00 Totalt: 41177,00 MVA: 10438,75 Engangsavgift + MVA: 51616,00 Dvs. at man havner på under 100 000 inn i Norge. + 20 000 i ombygging til venstreratt. + 2000 enveis billett til London el. + Diverse papirer (???) + Noen tusen for turen hjem. = 124 000 NOK + prisen for papirene. Hvor mye kan de koste? Siter Jaja.. *lete febrilsk etter bil* Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;) --- (x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann) --- /out Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.