Streets Skrevet Oktober 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Hmm.. må du skifte hele ledningsnette visst du bytter fra 316 til 535 motor`n fra E28!??!?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmW323turbo Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 min 320 83- trommler bak min 323 84/85 - skiver bak kjøp e30 og bygg turbo moitor av 325'en , mye enklere og mer enn nok effekt dersom du ikke skal ha et så ekstremt bygg som 345 trond har,, Siter *98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil *86"nissan prærie (solgt) *97"saab 900 turbo intercooler *86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil *82"volvo 240 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streets Skrevet Oktober 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Takker BMW345 , koslig å høre fra deg :D Menne, når du har en 535 motor, da har du jo en liter mer i volume.. vil ikke det gi mye høyere effekt ? Og hva skjer visst du bygger om til akkurat det der du sa, men alikevel kjører på 95? Vil du få mye lavere effekt da? Er du en bmw forhandler i norge, eller har du bare gode kontakter og peilig?? Når jeg for lappen og til sommern visst jeg skal hente meg en E30 må jeg nok komme innom deg ;) Bmw323turbo: så ekstrem som han.. jeg skal jo ha verstingen:D er ikke det alle vil da? ;) Jeg vil ha det sånn at jeg kan kjøre fra alle i tromsø, også har vi jo en RS6 her oppe med nok hester , og så går det rykter om en Audi 80 som kanskje skullle slutte på 780 hk med nos.. så må bare henge i :O :D Takker for alle svar , men vil gjerne diskutere videre :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streets Skrevet Oktober 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Å det var det ja.. gammal er du Trond (bmw345) ?? Har alltid lurt på det, du har jo hatt så sinnsykt mange fete biler da :D *seopptil* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Jeg vil ha det sånn at jeg kan kjøre fra alle i tromsø, også har vi jo en RS6 her oppe med nok hester , og så går det rykter om en Audi 80 som kanskje skullle slutte på 780 hk med nos.. så må bare henge i :O Om dette er målet så håper jeg du har godt med penger, for det blir neppe billig! :D Uansett, lykke til med HK jakten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-Julius Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Tøfft med en jassa 325 maskin, og det holder i massevis hvis du virkelig skal ta det helt ut. Uansett så har dere snakket litt om smidde stempler, komp osv.. Skal man ha overtrykk er det lurt å oppgradere den orginale sugemotoren med smidde stempler og senking av komp.. som offtest tåler veiva en del juling, men du kan jo nitrere den samt rådene. Nitrering er å utsette delene for amoniakkgass i høy temperatur over lenger tid, dette vil øke hardheten på delens yttre sjikt. Smidde stempler er stempler av bedre kvalitet og senking av komperesjonen er ikke å plane toppen, da vil du kunn øke kompen.. Noen dreier ca. 1mm av de orginale stemplene, eller slenger på en kobberpakning mellom 2 skjærepakninger som toppakning for å senke kompen. Mener dette skal stemme.. Ka jo hende noen andre har noe å føye til eller rette på. Uansett et spennende tema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streets Skrevet Oktober 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Takker for svar :) Menne, visst du niterer veiva for å gjøre den hardere. Og bruker den samme veiva (bare nitert) når du har trimma en bil. Sikker på at den ikke vil da _sprekke_ fordi den er blitt for stiv liksom? For det blir vel bare det utvendige materialet på veiva som blir hardt/sprøtt. Og når du kjører en bil på feks 5000rpm så for du noe trykk på veiva da. Så da burde du jo ha ei veiv som er dimensjonert for den oppgaven eller?? Mvh MorteN Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streets Skrevet Oktober 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Ja var en ting til jeg lurte på.. er det mulig å slette et bmw panser, at du tar bort de linjene som går ned til grillene ? Hvem kan gjøre sånt, og hvor mye koster d? Noen som vet ? :rolleyes: imstupid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vodkakick Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by Maloi Ja var en ting til jeg lurte på.. er det mulig å slette et bmw panser, at du tar bort de linjene som går ned til grillene ? Hvem kan gjøre sånt, og hvor mye koster d? Noen som vet ? :rolleyes: imstupid Vet ikke, men syns det var godt gjort at noen faktisk kom seg inn på riktig topic igjen, hehe... Siter 1998 VW Passat 1,8T (Highline 4d) (x)1988 BMW 318i (E30 2d) (x)1986 BMW 316 (E30 4d) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streets Skrevet Oktober 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Hehe, ja er jo jeg som starta denne topicen.. så burde vel kanskje rette meg inn på sporet igjen :P Menne, jeg syns jo det er veldig kjekt å høre om trimming da. Men nå vil jeg ha svaret på det jeg spurte om..;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streets Skrevet Oktober 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Når du dreier ned stemplene, så er det bare ca 50mm i diameter man dreier ned. Ikke helt ut til kanten... Skrev du feil der eller? For han i klasse min mente det var SINNSYKT mye.. å at det måtte være 0,5 mm iallefall. Og det med at 524td har smidd veiv ? Er det orginalt ? Fordi han i klassen min lurte også på om det var lagd mange sånne motorer, og om du kunne gå god for at veiva var smidd:P Fordi det er mye arbeid.. skal være bra nøyaktig for å få det helt riktig. Han var enig i at det kunne være støpt og så gjort mange herdeprosser med den, men for å si det sånn som han sa det: "Smidd veiv ?? Ikke fan.. ikke sjangs ihavet. Smi så mange veive orginalt, nei du..." Men takk for svar :D Men svar på den privat message jeg har sendt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Tror han karen du prata med har missforstått litt, man står ikke å banker på delene i etterkant som en smed gjør... Materialet som skal brukes til delen blir nok smidd i forkant, og så blir delen skåret ut/laget i det smidde materialet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streets Skrevet Oktober 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Kan ikke noen svare på det der med panseret? ;) NOen som vet??!?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Er bare å sparkle og pusse og sparkle og pusse det, til du ser mannen med ljåen, eller levere det inn til ett lakk verksted, de bør da kunne sånt. Men det blir sikkert dyrt, går noen timer med det ja. Min personlige mening er at dette kommer ikke til å bli fint. Den opphevingen begynner jo i grillen med nyrene, og er en av de tingene som gjør en BMW til en BMW. Det var kanskje ikke min personlige mening du var ute etter, men du fikk den alikevel. Se på det som en bonus.... Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streets Skrevet Oktober 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 hva sier du visst jeg hadde planer om å fjerne nyrene da? ;) babyhmm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg