Roberto Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Har hørt at eneste forskjell på 116 og 136 hesters motorene er styreenheten? Hvordan kan du se forskjell på dem? var en som sa dette gjaldt mekanisk insprut og, er det sant? hva er grunnefekten på de forskjellige, mekanisk og elektronisk insprøytning...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Originally posted by Robert Har hørt at eneste forskjell på 116 og 136 hesters motorene er styreenheten? Hvordan kan du se forskjell på dem? var en som sa dette gjaldt mekanisk insprut og, er det sant? hva er grunnefekten på de forskjellige, mekanisk og elektronisk insprøytning...? B2xxA (=gasser) har ca 116 hk og B2xxE som har insprut har 136hk (mek. insprut = b23e, elektronisk insprut = b230e) mekanisk insprut har har ikke samme styrehjerne som en elektronisk insprut... :rolleyes: rett meg hvis jeg tar feil.....:rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 På nyere b230'er er det hvertfall mere enn styrenheten som skiller. B230F/B230FD 116 hk. 530 topp M kam 9.8:1 B230FB: 130 hk 531 topp vx/vx3 kam 9.3:1 B230FX: 136 hk 531 topp kam?? 9.3:1? Har hørt at forskjellen mellom B230FB og B230FX ligger i styreenheten, men tror mere på at det er annen eksos på B230FX, som bare ble levert i 240 classic tror jeg. B23E ble levert med forskjellige kammer H, K og A? 140, 136 og 129 hk (mulig jeg tar litt feil ang A kammen) Topplokk 405? 10:1 Tror at B230E ble levert med V kam 129hk?? Topp? 10.3:1 Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 er det forskjell på effekten mellom mekanisk og elektronisk insprut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 tror ikke det finnes noen motorer som er helt like bortsett fra innsprutet så det blir vanskelig å sjekke. Såvidt jeg vet er luftmåleren på k-jet ganske restriktiv i forhold til på LH-jet Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.