Gå til innhold

lesjöfors fjærer

Ranger emnet


bcrazy

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som skiller senkesettene til 940 og 945?

Da de originale 940 fjærene bak er veldig myke, vil man får samme problem med senkesett? (bilen tåler ikke last subber bakken med 3 personer i baksetet)

 

Skal ha senkesett ettervhert men tenkte å kjøpe ett til 945 og sette på min 940.

 

Er fjærene bak lenger eller bare stivere?

 

Hvor mye stivere er senkefjærene fra lesjöfors i forhold til de originale ikke turbo?

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia fjerene på en 940 skal ikke være spesielt myke så vis den tar borti med 3 persoener baki er det noe som er galt !!!

 

det kan være lurt å skjeke om støt dempere er i orden å vis ja så må du skjeke om fjerene er utslite før det kan di bli vis bilen er gåt lankt =P

 

nei du vil helt klart ikke få det problemet med senkefjerer di er mye stiver en orginal fjerene så det skal sletes ikke være nødvendig å montere 945 fjerer å desuten tror jeg ikke det blir så bra å i værtfal ikke gokjent

 

nei monter senkest =) =) =) å vis ikke det blir stift nok for deg så fines det jo juster bare støtdempere "Gule koni" fåreksepel hehe =) =) =)

 

lyke til =) men som sakt skal ikke 940en være noe slapere på ræva en noen ander volvoa som 740 240 åså vider. så jeg har god tro på at det er utslite støtdempere eller fjerer eller bege deler ... hehe

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtdempere er nye foran og bak. Har ikke problemer med nedheng nå, men hadde det før. Har standard fjærer fra 945 bak nå og det er mye bedre når bilen er fullastet.

 

I og med at man kan bruke originale 945 fjærer på en 940 skulle man tro at det også skulle gå å bruke 945 senkefjærer på en 940.

 

Min erfaring er at alle volvo sedan 240,740,940 modeller har alt for myke fjærer bak. Ikke noe problem om man ikke laster så mye tungt, men med fullt bagasjerom og fire personer i bilen, knekker den jo helt sammen bak.

 

Med stasjonsvognfjærer bak får bilen litt dårligere komfort når den ikke er lastet, men det er helt klart verdt det.

 

Om det ikke er forskjell i lengde på 940 og 945 bakfjærer, skulle det ikke være noe problem å få det godkjent. Ikke noe regler for hvor stive fjærer man kan ha.

 

PS bamj: ikke helt lett å lese hva du skriver...

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår