Banham Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Hei folkens, Var innom min lokale Mazdaforhandler og tittet litt på en RX-8. Selgeren fortalte meg at de måtte fortolles som 2,6L, noe som gjorde de en del mer kostbare enn det de først hadde trodd. Tollet selv en FD i sommer, da som 1,3L :) Dersom det er noen som lurer på å ta inn noe Wankelmorro er det kanskje lurt å høre med sitt lokale biltilsyn / tollvesen om en fohåndsuttalelse. Tommy Siter RX7 FD3 for andre gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Skal ikke banne på dette, men tror det er fra rx-8'n man må betale for 2.6, mens rx7 fortsatt står registrert som 1.3. Kan vel tenkes de oppdaterer de listene etterhvert... Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 når de testa rx7 på autofil nevnte de at den måtte fortolles som 2,6L (men så sier de mye rart da) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Nå har jeg sett toll papirene på en RX8 som er tatt inn til norge privat. Og den ble tollet som 1.3L og ikke 2.6L. For å si det enkelt, jeg hadde klikka skulle jeg betale dobbel motorvolum på en bil jeg tokk inn. Da skulle de ha fått så hatten hadde flagret ja :) Jan-Tore Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinOlavRotmo Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 sjønner ikke hvordan folk får til 2.6. det er 2 kammere på 650cc som smeller samtidig, allså 1.3l går ikke an å dobble volumet bare fordi de har lyst. makan:rolleyes: Siter 1992 Mazda FD3S RX7 13b 100% original rx7:P (eeeh) 1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 det har seg så enkelt at kolberg motors, eller hva importøren heter, hadde holdt seg til eu direktivet om at rotasjonsmotorer skal regnes som et dobling av slagvolumet. men vi er jo ikke med i eu, så da har km tatt seg yfattelig godt betalt.. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Jeg betalte for 1.3l for min Rx8 2004 mod Se på Canal Motor TV frek 12.226v Håvard Siter Re 100 Rx 3 Rx 7 JC cosmo Rx8 mazda 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phower Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Forhandleren i Bergen forteller også kundene sine at de betaler toll for 2,6L på RX8, blir skikkelig provosert. Men har hørt at det enkelte biltilsynet hvor man bor kar overstyre tollvesenets avgiftsberegning og be dem sende regning på de påståtte resterende kubikkene. Har ikke spurt biltilsynet eller tollvesenet i Bergen hva de hadde gjort, men tror ikke det er vits å ringe siden de nok såhvidt vet hva en RX8 eller wankel motor er, det var ihvertfall det intrykket jeg fikk da jeg skulle registrere RX7en min. Han spurte om motorvolumet, og jeg kunne tilsynelatende sagt hva som helst, siden han sa: Å,ja, såpass, ålreit. Siter Just For Fun 91 Mazda Rx7 cab 87 Hilux 4x4 2,4D 83 Honda XL 250 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 dette er en lang disk. Om du tar inn bilen selv så kan du unngå ette og kun betale for 1.3l. Men skal du kjøpe fra forhandler så MÅ du betale for 2.6l. grunnen til det er fordi norske dritt staten skal tjene kroner på deg og mener at dette er litt dumt at en bil har såååå mye hk på så lite volum, derfor må den ha MINST dobbelt så mye mere volum for at dette skla bli en god deal for staten. Heja møkka landet vi lever i! Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Banham Skrevet Oktober 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Biltilsynet der jeg bor visste veldig godt at det var en wankel og kommenterte til og med at man slapp billig unna med hensyn til avgifter til staten. Dersom man skal regne 1,3 wankel som 2,6 burda man også dobble volumet på en totaktsmotor ved import av motorsykler, hvis det skal være noe som helst logikk i galskapen. Just my 2cent worth ! Siter RX7 FD3 for andre gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hissig_Pannekake Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 hvor mye koster en rx-8 i norge og hvor mye koster det og importere den da?? ca?? Siter 2010 VW Scirocco X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Banham Skrevet Oktober 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Tror Mazdaforhandleren her skulle ha 579000. Noe usikker på hva slags utstyr den hadde, men mener at den hadde 230HK. Går visst å få en "billig versjon" med 190HK også. Siter RX7 FD3 for andre gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by TurboPolo det har seg så enkelt at kolberg motors, eller hva importøren heter, hadde holdt seg til eu direktivet om at rotasjonsmotorer skal regnes som et dobling av slagvolumet. men vi er jo ikke med i eu, så da har km tatt seg yfattelig godt betalt.. Hei. Med unntak av ett par trykkleifer, så stemmer det der ganske bra... Gøy å tjene penger da kiddie Hva med en åtter til 499 999,90 i fulleffektsversjon? Solgt noen flere da, kanskje? (*-Drømme : Skikkelig kampanje i media under introduksjonen, og med en slik pris. Laaaaaang kø forran alle Mazda forhandlerene...SMACK! Back to reality, sukk:( ) Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg