Lethal Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Heisann... Har nå fått tak i en b230 motor. I min 240 så sitter det en b200k motor. Det jeg lurer på da er: Passer 200k toppen på 230 blokka? b200 motoren er en 85 modell mens 230 motoren er 87 (etter som jeg husker) Takker for alle svar! mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 bare å smelle rett i den.. så lenge blokka ikke kommer fra en 230K .. vil tro motoren får litt lite bensin med den nye blokka men.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Oktober 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Sitat Originally posted by Mambo bare å smelle rett i den.. så lenge blokka ikke kommer fra en 230K .. vil tro motoren får litt lite bensin med den nye blokka men.. Er det forskjell på b230 og b230k? trodde dette var samme jeg? Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 husk at b230 k har forbrennings rom i stempla!!!flate topper. b230 har forbrennings rom i toppen!!! k toppene heter 631,alltså flate topper uten forbrenningsrom. b230 toppene heter 530,398 osv med forbrennings rom. du kan ikke sette på k topper på vanlig b230 motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Sitat Originally posted by Poffs husk at b230 k har forbrennings rom i stempla!!!flate topper. b230 har forbrennings rom i toppen!!! k toppene heter 631,alltså flate topper uten forbrenningsrom. b230 toppene heter 530,398 osv med forbrennings rom. du kan ikke sette på k topper på vanlig b230 motor. men kan man sette på 530,398 på en k motor for å få ett lavere kompresjon forhold?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Oktober 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Sitat Originally posted by Poffs husk at b230 k har forbrennings rom i stempla!!!flate topper. b230 har forbrennings rom i toppen!!! k toppene heter 631,alltså flate topper uten forbrenningsrom. b230 toppene heter 530,398 osv med forbrennings rom. du kan ikke sette på k topper på vanlig b230 motor. Så det vil si at hvis jeg har en b200k topp så kan jeg sette denne på en b230k blokk, right? Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Sitat Originally posted by Per-Henrik men kan man sette på 530,398 på en k motor for å få ett lavere kompresjon forhold?? jepps Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Sitat Originally posted by Lethal Så det vil si at hvis jeg har en b200k topp så kan jeg sette denne på en b230k blokk, right? er jeg ikke helt sikker på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Oktober 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Sitat Originally posted by Poffs er jeg ikke helt sikker på... hmm.. ok.. Hadde håpet å kunne øke kompresjonen ved å sette på b200k toppen på b230k blokka.. Takk for svarene hittil ;) mvh Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Klart du kan det, K motorene går om hverandre..bare husk å skille K-motorene fra "resten" av haugen...;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 B200k har en vanlig 530topp, så hvis du setter den på B230K underdel vil du få 6:1 ellerno i kompresjon, noe ingen ønsker eller?;) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Trudde K motorene var like jeg, bortsett fra sylindervolumet..menmen...alle gjør feil! :( Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 lykke til med ombygginga steffen ;) viss du kommer noe vei Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 Sitat Originally posted by suggen B200k har en vanlig 530topp, så hvis du setter den på B230K underdel vil du få 6:1 ellerno i kompresjon, noe ingen ønsker eller?;) Hadde man bare fått 8:1 hadde vel det vært ett bar kopresjon forhold til å sette på turbo. K motoren har jo alt for høyt kopresjon forhold org. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 som tidligere nevnt så har b200k(alle jeg har sett vertfall) en standard 530 topp....altså den samme som sitter på en b230.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.