Gå til innhold

b200k topp på b230 blokk?

Ranger emnet


Lethal

Anbefalte innlegg

Heisann...

Har nå fått tak i en b230 motor.

I min 240 så sitter det en b200k motor.

 

Det jeg lurer på da er:

Passer 200k toppen på 230 blokka?

 

b200 motoren er en 85 modell

mens 230 motoren er 87 (etter som jeg husker)

 

Takker for alle svar!

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Sitat
Originally posted by Mambo

bare å smelle rett i den.. så lenge blokka ikke kommer fra en 230K ..

 

vil tro motoren får litt lite bensin med den nye blokka men..

Er det forskjell på b230 og b230k? trodde dette var samme jeg?

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Sitat
Originally posted by Poffs

husk at b230 k har forbrennings rom i stempla!!!flate topper.

b230 har forbrennings rom i toppen!!!

 

k toppene heter 631,alltså flate topper uten forbrenningsrom.

b230 toppene heter 530,398 osv med forbrennings rom.

 

du kan ikke sette på k topper på vanlig b230 motor.

 

men kan man sette på 530,398 på en k motor for å få ett lavere kompresjon forhold??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Sitat
Originally posted by Poffs

husk at b230 k har forbrennings rom i stempla!!!flate topper.

b230 har forbrennings rom i toppen!!!

 

k toppene heter 631,alltså flate topper uten forbrenningsrom.

b230 toppene heter 530,398 osv med forbrennings rom.

 

du kan ikke sette på k topper på vanlig b230 motor.

Så det vil si at hvis jeg har en b200k topp så kan jeg sette denne på en b230k blokk, right?

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Sitat
Originally posted by Poffs

er jeg ikke helt sikker på...

hmm.. ok..

Hadde håpet å kunne øke kompresjonen ved å sette på b200k toppen på b230k blokka..

 

Takk for svarene hittil ;)

 

mvh

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Sitat
Originally posted by suggen

B200k har en vanlig 530topp, så hvis du setter den på B230K underdel vil du få 6:1 ellerno i kompresjon, noe ingen ønsker eller?;)

 

Hadde man bare fått 8:1 hadde vel det vært ett bar kopresjon forhold til å sette på turbo. K motoren har jo alt for høyt kopresjon forhold org.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår