spectrum Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Som topic sier. er dette mye jobb å skifte selv i garasjen med ti tommeltotter og god tru? Har bytta klosser på noe eldre japser, men jeg kikket i en haynes bok (er det ikke det den heter?) og det virket litt mer omfattende. Må jeg lufte/andre teite ting? Skal på tur på søndag og rekker ikke å få fagmann til det :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 dette er veldig enkelt! det første du må gjøre er å klemme tilbake stempelet på calipperen.bruk ei stor tang til dette. så tar du av "Fjæra" som sitter på utsiden av calipperen. ta av gummproppene som sitter over skruene. skru ut boltene,du trenger skralle og 7mm umbrako. ta ut de gamle klossene,gjør godt rent på "kloa" der klossene står festet med skrujern/fil. smør "kloa" inn med bremsepasta/kopper pasta el. dunk av løs rust fra kanten på skiva. ta å fil av litt av klossene så de ikke går i mot slitekanten på skiva. smør klossene (de delene som ligger i mot kloa). smør glideboltene med 5/56 el. skru alt fast/mont fjær trenger ikke å lufte noe. tid,ca 15 min pr side. lykke til:D Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spectrum Skrevet Oktober 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 Fantastisk :D Haynes ga utrykk for at jeg måtte gjøre en helvetes masse annet driit, men da blir det jo ikke no problem likevel :) Takker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Oktober 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 dette er kjempe enkelt, bare hver litt forsiktig så du ikke skader bremse slangen. du kan jo godt lufte samtidig. tar jo bare 10 min. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg