Gå til innhold

Hemi dart

Ranger emnet


Mark1

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det ingen som kjøper denne?

 

579786-bilde1-493972-bilde1-img_0036.jpg

Bil: Dodge hemi dart

Årsmodell: 1968

Motoreffekt: 735hk

Vekt: 1400kg

Drivstoff: Bensin

Gir: Automat gir

Antall dører: 2

Antall seter: 2

KM: Ikke angitt

Pris: 170.000,-

Farge: Sort

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Selgers beskrivelse av bil

490 hemi 727 dana 60

 

579786-bilde2-493972-bilde2-img_0038.jpg

579786-bilde3-493972-bilde3-img_0040.jpg

 

flere bilder..

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/picture.pl?nr=579786

 

DEn var tidligere tilsalgs for 200 000, men nå har eieren satt ned prisen med 30 000kr.

Er det noen som kjenner til denne bilen?

Eller har en god grunn for å ikke handle den?

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siklet etter den bilen i ca 15 år.Helt siden den var rød.Vi får se, hvis jeg får solgt noen biler eller vinner i tipping...

Mener bilen er bra bygget.Antagelig godkjent og siden den har hatt skilter i alle disse årene.Den kjørte lave 10 sekundere (10,10/230 kmt) allerede for 10-15 år siden med en mindre Hemimotor.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sikle, sikle* (Og jeg som er "GM-mann")

 

Synes det stuket den bilen har er helt rått, selv om jeg er ung i en tid hvor "alle" skal ha 18"+ BMW-felger på amcar'ene sine...

-Unntatt jeg da, som liker fete bakdekk og mye gummi. Skal det først være store felger, skal det være blankt! Synes grålakket alu er litt "stusselig"...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bead-lock:

 

Les min *sikle*-post en gang til, og legg merke til at jeg synes Dart'en er rå, og at jeg disser alle ANDRE som vil ha BMW-felger på bilene sine. Har selv hatt American Racing - Outlaw felger før (tilsvarende de på bildene over), 8X15+10X15 med masse gummi, så jeg vet hva det er for noe... Ok? :) (No hard feelings)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil Solheim som selger den. Er godkjent pga at det er bygget 3 slike biler her i landet å dermed blir dem vist nok automatisk godkjent. Bilen er i allefall godkjent.

 

Motoren er bygd opp igjen nå i sommer, han som eier bilen driver eget motorverksted. Veldig grei mann, har peiling på hva han driver med i motstning til en del andre her i Østfold.

 

Kunne nevnt at bilen ikke er noe særlig å kjøre til Vesterås med 4.88:1 bak er litt drøyt på langtur. lol

 

Kan ikke si annet enn at 490hemi som tåler 9000 snurringer er tøft.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Kjetil Solheim som selger den. Er godkjent pga at det er bygget 3 slike biler her i landet å dermed blir dem vist nok automatisk godkjent. Bilen er i allefall godkjent.

 

Motoren er bygd opp igjen nå i sommer, han som eier bilen driver eget motorverksted. Veldig grei mann, har peiling på hva han driver med i motstning til en del andre her i Østfold.

 

Bra å vite at toppene mine blir levert til en som har peiling da ;)

Kjetil kan få toppene mine visst jeg får bilen hans :rolleyes: :cocain:

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Kjetil Solheim som selger den. Er godkjent pga at det er bygget 3 slike biler her i landet å dermed blir dem vist nok automatisk godkjent. Bilen er i allefall godkjent.

 

 

Jeg tror ikke det er grunnen til at den ble godkjent. På slutten av 70-tallet ble det bygget en hemi-dart i Sverige, det var visse problemer med godkjenningen, men byggeren fant dokumentasjon på at et 50-tall Darter ble levert med hemi det året.

Chrysler ville da gjennom DC bygge en vinnerbil for Stock/Super Stock, men møtte veggen da det var et krav om at bilen var serieprodusert, løsningen var at de slapp noen gateutgaver, disse var kraftig modifisert med bl.a. plexiglass-ruter, glassfiberpanser og bare ei lær-reim i sidevinduene i stedet for vindus-sveiv.

Den bilen som ble bygget i Sverige mener jeg ble solgt til Norge på begynnelsen av 80-tallet.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det har gått noen orginale Hemi darter i Norge, men den Hemi barracuda 'en Odd Roar Bjørnland kjørte med i gamle dager var etter sigende en ekte Super stock bil.Omtrent like skjelden.

Jeg snakket med han som eide denne Darten for 10-12 år siden.Tror det var han som bygget den.Han het Enger og var vel i slekt med disse Tractor puller -Enger gutta.Het han Hans Kristian mon tro? Han sa Møller skrev ut godkjenningspapirer på Hemi i 68 Dart siden de på sett og vis ble levert orginalt med det.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by V8power

Tror ikke det har gått noen orginale Hemi darter i Norge, men den Hemi barracuda 'en Odd Roar Bjørnland kjørte med i gamle dager var etter sigende en ekte Super stock bil.Omtrent like skjelden.

Jeg snakket med han som eide denne Darten for 10-12 år siden.Tror det var han som bygget den.Han het Enger og var vel i slekt med disse Tractor puller -Enger gutta.Het han Hans Kristian mon tro? Han sa Møller skrev ut godkjenningspapirer på Hemi i 68 Dart siden de på sett og vis ble levert orginalt med det.

 

Det gikk 2 originale Hemi Barracuda Super Stock biler her, Odd Roar Bjørnland og Rune Kvernmo hadde hver sin, hvis jeg ikke husker helt feil hadde disse syreduppa karroseri originalt

En annen værsting var Arild Kristiansen/Trond Isebakkes 1964 Ford Thunderbolt FX med 427, denne ble det også bare produsert ca. 50 av, bilen gikk i Norge med original-lakken som den ble kjørt med i statene, den ble senere re-eksportert tilbake til USA hvor den nå står på museum.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår