Gå til innhold

Lakkering og retting av dører

Ranger emnet

Prodius

Anbefalte innlegg

Jeg har en 318i (som dere ser på bildet), og den har fått seg et par smeller etter dårlig parkering fra forrige eier.. Dvs at det har blitt noen små "parkeringsbulker" som du ser godt i solskinnet på begge framdørene. Jeg ringte på billakkerings verkstedet, og der skulle de ha mellom 4 og 5k for lakkering av 2 framdører + oppretting.. Syntes dette blir altfor dyrt og lurte på om det er noe jeg kan gjøre for å fikse dette selv eller gøre det billigst mulig? Jeg kan jo alltids pusse ned dørene og slik selv, men jeg lurte om noen av dere har erfaringer med bilopprettere som varmer lakken og retter ut bulker når lakken er varm, slik at du slipper å lakkere opp igjen?

Jeg veit at Onkel Tom's garasje i Oslo valser buer samtidig som lakken er varm og dette gjør at du slipper å lakkere buene igjen.. Dette prinsippet fungerer sikkert også på andre deler av bilen, men jeg veit ikke om noen som praktiserer det?

Edit: Skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var gæli pris i det hele tatt. Dersom du skal får gjort det av en proff kommer man opp i den prisklassen. Men bevares, det er bare å begynne å pusse sjøl men da ska du vite at det aldri blir like bra som da det var nytt.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det bare er bittesmå bulker så kan kanskje lakkproffen hjelpe deg med de... litt usikker på om de tar på seg sånne oppdrag men du får ringe å høre... lakkproffen kommer til deg med alt utstyr å gjør det på stedet.. genialt :D

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes firmar i dette landet som har staver som de gnir ut bulkene med uten at lakken blir ødelagt,dette kan prøves....

å du.... lakker du bare dørene så vil du sannsynligvis få en genial fareforskjell på begge sider av bilen:D

fint med en nylakket del på hver karosseriside,.....ikke sant :op

gløm de småbulkene bruk drittbilen og kjøp en som er bedre vi du ikke liker de bulkene..... lakke helebilen koster store penger, å er bilen hvert det? neppe.....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen er verdt det eller ikke, er det ikke du som skal bedømme.. Det er jeg som eier bilen, og det er jeg som bestemmer om jeg vil bruke penger på den eller ikke.. Du driter vell en lang en i om jeg bruker 2k eller 200k på min bil?? Helt unødvendig å komme med slike kommentarer syntes jeg!

Det blir uansett ikke aktuelt å lakke hele bilen, så jeg må finne noen som har slik utstyr..

Lakkproffen er ikke registrert i gulesider så da lurte jeg på om noen av dere har nummeret? Dere vet ikke om noen andre konkrete firmaer som ikke ligger så altfor langt utenfor oppland som har slik utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt litt rundt og Topp Auto på gjøvik kunne gjøre dette for 150kr bulken.. Det syntes jeg var sinnsykt billig i grunn! :) Det de gjør er å feste en gummipute på bulken også jekker dem den ut igjen.. Ikke alle bulker kan tas, men små bulker var det lettest sa de, og store bulker var det større risiko med.. Store bulker blir slik at de drar ut bulken men noe av plata sitter fortsatt igjen, og da blir det fort 3-4 bitte små bulker som kan ses i solskinn..

Alt i alt så sa han at det skulle gå bra, og han kunne gi meg info om bulkene ble bra eller ikke.. .

150kr bulken er ikke akkurat rare greiene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider