nitewlkr Skrevet April 12, 2002 Rapporter Share Skrevet April 12, 2002 kanskje prøve å få med bildet... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet April 12, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2002 for å si det da på en litt annen måte... Eneste stedet Quattro bilene ble slått var på rettstrekkene! Og hvor mange RWD vant i nevnte serie?? Har de forressten lov til å kjøre med Quattro i Touring Car lenger?? Mente ihvertfall jeg hørte at Audi skulle lage en FWD bil, for å også å kunne ta hjem seieren på de laaaange tørre banene.. og hvis du mener RWD er mer underholdene om vinteren... ja.. da har du gått glipp av no stort.. Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet April 12, 2002 Rapporter Share Skrevet April 12, 2002 Originally posted by Silverboy for å si det da på en litt annen måte... Eneste stedet Quattro bilene ble slått var på rettstrekkene! Og hvor mange RWD vant i nevnte serie?? Var vel lite med rwd i stcc... Har de forressten lov til å kjøre med Quattro i Touring Car lenger?? Mente ihvertfall jeg hørte at Audi skulle lage en FWD bil, for å også å kunne ta hjem seieren på de laaaange tørre banene.. I stcc i fjor var det ihvertfall lov men i år er jeg usikker Vet ikke hvordan det er i DTM med TT`ene og hvis du mener RWD er mer underholdene om vinteren... ja.. da har du gått glipp av no stort.. Quattro er Morro!!! på vinteren.... slår RWD spør du meg... Men det må være skikkelig quattro ikke hjaldex eller syncro Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohm Skrevet April 12, 2002 Rapporter Share Skrevet April 12, 2002 Er bare delvis enig, syncro suger men Haldex kan på mange måter fungere bedre en Quattro, som det har vært sagt fra noen av Audis gamle rallysjafører "med Quattro kan du trene på den samme svingen hele dagen og bilen vil aldri oppføre seg helt likt" Haldex ligner mye mer på systemene som brukes av dagens WRC biler, og det er vel ingen som tror at de gutta bruker noe som ikke er optimalt, skiller jo ofte bare noen stusselige sekunder over 40 mil kjøring, og penger har de jo nok av. Har selv prøvd TT med "hjaldex" på slapseføre, oppførte seg nesten som RWD men den fine "tilleggsfunksjonen" at når bilen lå på tvers så var det bare å gi mer gass og styre imot så retter det seg opp. Trygt og veldig gøy:D . Siter Seat Leon 20VT 4, Ganske rask egentlig 82' Hilux sugediesel, treigere enn treigest ex A4 1.8 Q, treig som faen ex 80 2.2 Q, Ikke fullt så treig member of: Follogutta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet April 12, 2002 Rapporter Share Skrevet April 12, 2002 Nissan Skyline har Haldex , vi veit jo alle at det funker bra på dne bilen værtfall! Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet April 12, 2002 Rapporter Share Skrevet April 12, 2002 Haldexen er jo som nevnt tidligere programmerbar Og jeg vil tro at Nissan på en såpass "rå" modell som Skyline setter den opp mer sportslig enn audi gjør på f.eks en Passat/Golf eller A3... Er en hvis klasseforskjell på de bilene...:D Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet April 12, 2002 Rapporter Share Skrevet April 12, 2002 Har en video av en skyline som gjør 0-300 på 13.6sek Bugattin bruker 14 sek, den har 16 sylindre og 4 turboer... Jappse rokker jo! hihi Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet April 12, 2002 Rapporter Share Skrevet April 12, 2002 Vet det er litt off topic men er det ikke sånn at skyline ikke er typegodkjent i norge?? Mener også å ha lest noe om at japsene har noen regler på maks hk i biler som skal eksporteres (280hk) eller er jeg helt på feil jordet...:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet April 12, 2002 Rapporter Share Skrevet April 12, 2002 Har noen av dere kjørt en syncro bil på glatta/snø? Rallye'n min er det ikke problem å ligge brett med. Den er enklere å håndtere på snø enn feks Rs2. Når syncro'en først har begynt å spinne, deler den jo 50% foran og bak. Quattro systemet fordeler jo kreftene fram og bak etter der det trengs. På TT med haldex så overføres heller ikke mer enn 50% til bakhjulene. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet April 12, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2002 Nå har vel strengt tatt ikke Skyline ett svenskt system i bilene sine, kalt Haldex, men ett lignende system... men samma det.. Når det gjelder quattro systemene så var det nok den tiden da de hadde manuelle sperrer at det gikk ann å få det konsekvent tror jeg.. Før Torsen begynnte å flytte på saker og ting.. eller tar jeg feil nå? Ellers kan det vel legges til at Subaru systemet, som er 50/50 er vel hakket vassere, mye mer stabilt og forutsigbart.. det samme gjelder vel systemet på Evo'n.. men uansett hvordan man snur og vender på det, så er 50/50 fordelingen mer optimal rent greps-messig enn dette haldex systemet med FWD-> AWD som VAG bruker.. nettopp fordi at skal dette systemet slå inn, så trenger det en hastighetsforskjell, og da må man allerede ha mistet grepet.. og da er det jo som kjent "for seint", friksjonen er vesentlig mindre.. Greit nok, det kompenseres med å ta bort drivkrefter osv osv.. og i 99,9% av tilfellene er dette sikkert mer enn bra nok, men nå grensen er der, så er grensen der, og kniver man på denne grensen er det nok ikke optimalt.. ikke det at Haldex er dårligere, ikke det jeg mener, men oppsettet med SÅ mye foran, er ikke ideelt.. men det har vel heller ingen her ment.. :) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet April 12, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2002 At den er lettere å ligge breit med enn Rs2'n er vel pga motoren som sitter på stag foran bilen... Selv A6'n er jo vesentlig mer villig med rumpa enn Rs2'n... Faktisk så er heller ikke A6'n spesiellt understyrt om man bruker gassen.. men det blir jo litt anderledes da... for at den skal kalles overstyrt må man vel ligge i en diiiiiiger sirkel, med jevn gass.. og så smått øke hastigheten før man til slutt på slippe svakt opp på styringen for å holde samme sirkel... DET skjer ikke på noen Audi.. eller FWD.. (derimot skal det skje på imprezan :D ) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet April 12, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2002 Husker jeg helt feil nå, eller satt også Kewlar fast utenfor hytta bak der (med den hvite 90 20V'n og Keihin's S6 4.2).. Hadde vel noe av det samme problemet.... Noen ganger funker det bare ikke... det har vel OHM også erfart.. Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet April 12, 2002 Rapporter Share Skrevet April 12, 2002 Syncro har viskose kobling. Men den virker ganske kjapt på min. Haldex er jo bare en videreutvikling av syncro systemet. På haldex sitter det en oljepumpe som øker trykket inne i viskosekoblingen samtidig som vesken utvidder seg pga friksjon. Rallye'n kan bli stående å spinne på to hjul. Ett foran og ett bak. (Mangler sperre bak) Men er spent på å se hvor lenge bakdiff og viskose koblingen holder når bilen kommer på veien igjen. he he. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet April 12, 2002 Rapporter Share Skrevet April 12, 2002 En kompis røk fordelingskassa på en calibra 4x4 (noe ala syncro) p.g.a forskjellig slitasje på dekkene... Det smalt visst nok godt.... Bakdiffen vil vel holde,har ikke jabbasport tynt ut over 300hk av rallyen?:D Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet April 12, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2002 Originally posted by Audi90 Bakdiffen vil vel holde,har ikke jabbasport tynt ut over 300hk av rallyen?:D jaaa...?? soooo??? ... :D hehe Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg