Gå til innhold

Gr.A vinge? hvor kan det kjøpes?

Ranger emnet

Goop

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har en gr.a vinge liggende.. har ikke fått somla meg til å sette den på enda. må sparkless litt på men fikk den for 500 kr så det er jo o.k...

bare lurte på en ting. han som hadde den før meg har sparkla den sånn at den blir litt høyere.. noen som veit hvor høy den egentlig skal være...?

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audifanatic

Nå skal du få ett veldig bra tips av meg, oss bilintereserte i mellom:

Dra til Thorshov og kjøp deg Alu vinge, da får du respekt hos gutta på shell. Sparer deg selv bryet med å jakte etter en slik vinge som er gått ut av produksjon og du får "bedre" veigrep

Legg gjerne til en liten kommentar til dine kameratar om at denne vingen var best i test i Autofil!

eh??

vingen bør jo helst være tilpasset bilen, noe som gr.a vingen er!

gr.a vingen gir vel 80-90kg trykk i 100km/t, sa en kompis av meg.

Vet ikke hvor han fikk data'en fra, men jeg tror nok at volvo har brukt noen kroner, selv om svenske kroner, på utvikling og utforming av vingens aerodynamiske egenskaper.

Det er ikke bare å hive på litt stillas fra en byggeplass eller en alu vinge (som ser lik ut som stillas, forresten) og så forvente seg et optimalt resultat.

Jeg skal se om jeg finner igjen den siden som kritiserer de som kjøper seg stillas til bilen..

ps. objektiv kritisisme, da som peker på funksjonalitet vs. styling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi tre! (bare at min henger fast på bagasjelokket på min Volvo 242!)

Jeg har forøvrig distansestykker montert også.

Jeg kjøpte den av "volvo 280", som vi sikkert alle kjenner til. Fikk den for usle 1500kr i strøken tilstand.

Ellers, det finnes to typer gr.a vinge.. De er primært identisk, da med unntak av noen "riller" som går på langs oppå vingen.

Jeg vet ikke hvilken av de vingene som er "best", men jeg er nå fornøyd med min :)

Originally posted by Old-Volvos-Never-Die

Da er vi to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en 405-Spoiler, bredda stemmer ikke helt men kan fikses, lett å få tak i, har dere forresten sett vinkelen på den montertpå 405, trur det er mer up-force enn down-force.

Vinge er stor alà Cosworth o.l., spoiler er en sånn liten stjert(hekk-spoiler vel å merke).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grp.a vingen som er flat på toppen er en etterkommer som kom på 90tallet, den orginale vingen som Steffanson og Volvo solgte har innstøpte 2 spor på oppsiden, den flate skal også være støpt på litt andre mål

Originally posted by DaButcher

Da er vi tre! (bare at min henger fast på bagasjelokket på min Volvo 242!)

Jeg har forøvrig distansestykker montert også.

Jeg kjøpte den av "volvo 280", som vi sikkert alle kjenner til. Fikk den for usle 1500kr i strøken tilstand.

Ellers, det finnes to typer gr.a vinge.. De er primært identisk, da med unntak av noen "riller" som går på langs oppå vingen.

Jeg vet ikke hvilken av de vingene som er "best", men jeg er nå fornøyd med min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider