Gå til innhold

Sykkel regler, finnes det?

Ranger emnet

Gjest sexybam

Anbefalte innlegg

Finnes det egentlig regler for syklister i veien? Hvis ikke burde det så absolutt komme noen.

Det skjer hver eneste dag at de sykler midt i veien, tilogmed når det er fotgjenger felt på BEGGE sider av veien.

Noen bør gjøre noe før jeg meier ned hver eneste, det er ikke lenge til angry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jau. du kan bli bøtlagt for det meste.. miste lappen på sykkel i dritings tilstand. osv osv.

spør meg. Tidligere sykkelbud. Kjøring på bakhjul i trafikken, kjøre på rødt, henge seg på busser/lastebiler.... Flax har jeg ennå ikke fått bot selv om jeg ble stoppa minst 1 gang dagli.

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke lov til å sykkle mot enveis kjørt gate da du regnes som kjørende. men hvis du går av sykkelen og triller er det lov, da er du gående!

Hverdag er det en eller annen sykkel puck som prøver å sykle over fotgjenger feltet når jeg kjører bil, det jeg da gjør er å late som jeg ikke ser dem og at jeg ikke vil stoppe, de skjønner fort hintet og venter gjerne en liten stund med å sykkle over. Sistgang jeg gjorde noe slikt, var det en "proff" sykkelist med drakt og greier som holdt på å drite på seg, fordi jeg bare ga på som faen mot gangfeltet. Hadde øye kontakt med typen og han så skikkelig redd ut. Er vel ikke så lurt å holde på sånn så veldig lenge, kan jo plutselig gå galt! men den tid den sorg:D

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

spør meg. Tidligere sykkelbud. Kjøring på bakhjul i trafikken, kjøre på rødt, henge seg på busser/lastebiler.... Flax har jeg ennå ikke fått bot selv om jeg ble stoppa minst 1 gang dagli.

Sykkelbud er dei eneste syklister jeg behandler med respekt. Dei er dei eneste som ikke tenker 2 ganger på og krasje med deg, selv om du har bil, bare for og understreke et poeng. De er gale alle mann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moldvarp ta deg en kjøre tur gjennom oslo's gater på sommer tid så skal jeg love deg at du misliker syklister og mopedister liske mye som oss andre ;)

Men det jeg hater er syklister som forventer at jeg skal stoppe ved fotgjengerfelt mens de fortsatt har ræva på setet og sykler bort over gangfeltet. Det jeg lærte av sjåførlærern min i oslo for noen år siden nå var at så lenge den rompa sitter på det settet så stopper du ikke fikk jeg beskjed om. Men man bør/skal være litt fleksibel hvis da er barn eller yngre som ikke vet bedre, men de voksne BØR huske dette og ikke mist gjøre det for å gå frem som et godt eksempel for de yngre!

Og det var dagens moral preken :P :D

Fader Kubikk

Du som er i blokka

Gi oss idag vårt daglige dreimoment

Forlat oss våre fartsovertredelser,

som vi forlater forelegget.

Led oss ikke inn i kontroller,

men fri oss fra sykklister

For veien er din

hestekreftene, og friheten

i all evighet

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er om du kjører ned en syklist som sykler over et fotgjenger-felt så er han plutselig å regne som gående?!

Moren til tremenningen min kjørte på en syklist i et fotgjengerfelt.. og hun fikk høre av politiet at de trodde kansje de måtte ta fra henne lappen?! hva F*** er det!? Endte med at hun beholdt den da, men like vell..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stopper for sykelister i gangfelt selv om de sitter på sykelen eller leier den...

Men sykler de over bruker jeg fløyta på de og nevner det til de at det ikke er lov og sykkle over gangfelt.

Og jeg har hørt at dersom du kjør på en person i gangfelt selv om han sykler over så er det din skyld.

Så har du de som irriterer meg mest det er de som sykkler på rødt der de skal vente på grønn mann, da får de høre det...

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det du sier om ett smil, men angående sykkelister så er det ikke helt korrekt. går de av sykkelen når de skal over veien får de ett kjempe smil :D

Sykkler de over veien får de :mad: fucku

og hvis de sykkler midt i veien selv om det er gang og sykkelvei ved siden av, får de oppleve stygge forbikjøringer og helst med tuta og fingeren. hvis de viser fingeren tilbake blir det en liten bråstopp :D

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider