Fredrik Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Har en merkelig lyd i motorrommet. Verkstedet sier det stammer fra vannpumpa, og at det kan være en lekkasje i pakningen. Går det ann å kjøre med dette? Så lenge jeg følger nøye med på temperaturmåleren? lønner det seg å ha med seg en litersflaske med vann? skal kjøre 20 mil i dag og vet ikke om jeg tør.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 IKKE kjør!! kan garantere deg at registeret raser,følger kan være at du må bytte alle ventilene i toppen! parker den til du får fikset det! Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CesiuM_e Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Originally posted by Fredrik Har en merkelig lyd i motorrommet. Verkstedet sier det stammer fra vannpumpa, og at det kan være en lekkasje i pakningen. Går det ann å kjøre med dette? Så lenge jeg følger nøye med på temperaturmåleren? lønner det seg å ha med seg en litersflaske med vann? skal kjøre 20 mil i dag og vet ikke om jeg tør.... Det kan lønne seg å ha med en bil ekstra :). Men du kan jo ha flaks :P Siter - Volvo 240 '88 (x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Åssen bil/motor er det, er jo ikke alle som har drift av vannpumpa via registeret. De fleste har det ikke. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Det vanlige er jo ofte at vannpumpa drives av dynamo reima?. Men vet at BMW bla. bruker reg. reim til vannpumpa.. Om du har en rar lyd, så var det jo rart at det skulle ha noe med en lekkasje å gjøre?. Da ville du jo få mindre og mindre kjølreveske på sikt, i tillegg til at motoren ville gå varmere osv. Sikker på at det ikke er lageret i pumpa som er gåent? Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Ulyden kommer av at simmeringen lekker, vann i lageret på pumpa som vasker ut smøringa og lagret slites fort.... Oftest, kan jo være gåent lager ellers og. Toyota, Opel med flere har også drift via reg-reim, men dette varierer inad i merkene også. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Ulyden kommer av at simmeringen lekker, vann i lageret på pumpa som vasker ut smøringa og lagret slites fort.... Oftest, kan jo være gåent lager ellers og. Toyota, Opel med flere har også drift via reg-reim, men dette varierer inad i merkene også. Sånn, da har jeg fått mitt gamle nick tilbake, det er altså jeg som har spurt om dette ;). Det er en huyndai accent 1.5 gs Jeg tok sjangsen og det gikk bra. Hra bestillt time på verkstedet den 8.nov. Har hatt en kamerat til å høre på den og han sa det muligens var en pakning til vannpumpa det var lekkasje i. Burde vel ikke kjøre altfor mye med den, men turen på 20 mil og tilbake igjen gikk fint den med rolig kjøring og 80 km/t som max fart på motorveien for å være sikker hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.