Gå til innhold

Støy i CD Spilleren

Ranger emnet

msh

Anbefalte innlegg

Hei jeg kjøpte brukt Pioneer Spiller fra en.Det som er probleme,er at det er mye støy i den,det kommer masse støy fra høytallerne når bilen kjører på høy turtall.

Kameraten min har helt samma spiller,det kommer ikke noe støy fra den,jeg har prøvd den i bilen min,og han har prøvd min i hans bil.

Hva kan det kommer av?Er det spillern som er ødelagt?

Cd spilleren er Pioneer DEH-P7400MP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør dette er at jordbanen på f.eks front utgangen din er vraka....

Det som har gjort dette er for dårlig jording på eksterne komponenter, dvs forsterkere..

Når du pusher anlegget ditt for fullt, så må den ha mye jord, og når den ikke finner mer jord, så må den lete andre plasser, og da går den ut signalkabelen og helt fram i spilleren din, og kaboom.. ;)

Koster ca 300,- å fikse på et verksted om du bare forklarer de hva som er feilen..

Men, prøv å bytt til rear utgangen og se hva som skjer da...

Lykke til..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mest ut som at det er en gåen "sikring" inni spilleren som skall beskytte spilleren hvis der kommer spenning inn på phonoinngangene. Dette kommer av ytre påkjenninger.

Sjekk kablene dine! Hjelper ikke å fikse spilleren hvis du ikke sjekker resten av anlegget ditt. Ellers vil det skje igjen.

Med hilsen megabillig.com

Originally posted by msh

Jeg har prøvd både rear og front utgangene,men det kommer samma støy.Det er oxo støy i den subwoofer utgangen.Jeg har prøvd dette spiller i to andre biler,men det er samma problem.Hvis det er spilleren som er gåend,hva er er det jeg må fixe da?

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mega_

Høres mest ut som at det er en gåen "sikring" inni spilleren som skall beskytte spilleren hvis der kommer spenning inn på phonoinngangene. Dette kommer av ytre påkjenninger.

Sjekk kablene dine! Hjelper ikke å fikse spilleren hvis du ikke sjekker resten av anlegget ditt. Ellers vil det skje igjen.

Må si jeg er meeeget nysgjerrig på den sikringen du snakker om...

Det er nok ingen sikring på dagens pioneer modeller....

Ta spillern din innpå et service verksted å si du har brent jordingsbanen på utgangene dine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ikke helt i detaljer nei. ;-) Hadde et slikt tilfelle på en 7600MP spiller for noen uker siden.

Originally posted by RiZLa

Må si jeg er meeeget nysgjerrig på den sikringen du snakker om...

Det er nok ingen sikring på dagens pioneer modeller....

Ta spillern din innpå et service verksted å si du har brent jordingsbanen på utgangene dine..

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider