Marius Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Surfer litt på Rx7 forumet i statene og kommer over dette igjennomførte prosjektet. Enjoy... Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Har ikke råd til en original 20B pakning engang jo ?:D Så ut som ett sinnsykt prosjekt. Innsuget var helt rått ! mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 her kan vi nok regne med at turboen vil havarere motoren. eller hva jantore? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdarotary Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 FRANK OVE !!!!!!! Er vel en 13 g motor han bygger og ikke en 20b..... Derfor det pakningsettet 3stk 13b rotorhus...... Sånn til opplysning......:D :D :D Siter 1970 mazda 1300 coupe med maria elena 1974 mazda 1300 airbrush 1976 wv typ2 bus med porchemotor 1983 mazda rx-7 imsa 1984 cevy g20 van Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Originally posted by mazdarotary FRANK OVE !!!!!!! Er vel en 13 g motor han bygger og ikke en 20b..... Derfor det pakningsettet 3stk 13b rotorhus...... Sånn til opplysning......:D :D :D Hei (!!!) Greit nok at det er 13 B rotorhus, men det er vel 20B veiv? Og midtveggen mellom rotor 1 og 2 er tykk? Så da passer 20 B pakning rett på, eller hva? Forskjell mellom 20B rotorhus og 13B rotorhus er vel stort sett eksos-inserts, og hullene til noen av boltene? (litt tykkere på noen på 20B). Ellers orker jeg ikke å ta en sånn "hvem pisser lengst" i Mazda wankel-lærdom. Du vinner nok uansett;) Ha en god dag. :cocain: Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdarotary Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 :D :D :D Det var jo bare til opplysning:D :D :D Hørt stygge rykter om at du har kjøpt deg en gen1 12a turbo... Blir det 13pp og turbo i en fb nå eller:D :D :D :D "sikle" Siter 1970 mazda 1300 coupe med maria elena 1974 mazda 1300 airbrush 1976 wv typ2 bus med porchemotor 1983 mazda rx-7 imsa 1984 cevy g20 van Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Halla ! Nja.... FB'n er spart for enda grommere greier. Den var rett og slett for fin for å skrotes(les-driftes). Har noe annet på G, men det får vi snakke om senere;) I mellomtiden kan du, jeg, og alle andre som liker tidlig rex glede seg over at enda en sa22c(ok, FB for deg) kommer til å leve i beste velgående i flere år fremover. Ciao Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdarotary Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Hehe sa 22c frem til 1980 vennen.......serie 1 fb fra 10mnd 80 og nyere serie 2 og tre....:D :D :D Bare sånn til oplpysning..... Har fått meg noen flere fb jeg også og en "conteiner" med gromdeler...... heheh vi driftes neste år.....:D :D Siter 1970 mazda 1300 coupe med maria elena 1974 mazda 1300 airbrush 1976 wv typ2 bus med porchemotor 1983 mazda rx-7 imsa 1984 cevy g20 van Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Originally posted by mazdarotary Hehe sa 22c frem til 1980 vennen.......serie 1 fb fra 10mnd 80 og nyere serie 2 og tre....:D :D :D Bare sånn til oplpysning..... Har fått meg noen flere fb jeg også og en "conteiner" med gromdeler...... heheh vi driftes neste år.....:D :D Hei. Kjerra mi er en sa22c. For chassisnummeret starter på det, og ikke FB. Tror ikke FB er solgt i Japan. Men den ser ut som en FB. Skiver bak har den også. Men det er en SA22C-******. Hvilken serie det er, er jeg ikke sikker på, men det er hvertfall ikke 1 ( den har trummiser bak). Så det, vennen. Container er bra, men dette er meget avhengighets-skapende. Det blir bare mer og mer hjemme på gårdsplassen:eek: :eek: mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Serie 3 av første gen? Den må du forklare meg! Ifølge Mazda sine opplysninger er vel fordelingen noe sånt som dette: 1.gen serie 1 1978-80, ja de ble produsert i 78. SA22C serie 2 1980-85, FB i Europa og USA, men SA i Japan og Canada 2.gen serie 3, FC 1986-1991, litt usikker, kanskje 1991? serie 4, FC 1991-1993, kalles vel FC3S 3.gen serie 5, FD serie 6, FD, usikker på om begge går under FD3S Hadde selv denne diskusjonen med Mazdafun for en tid tilbake, og vi kom vel til enighet om at begge hadde rett! FB, SA, kall det hva du vil, begge er 1.generasjon! Min SA22C har også "FB" lysene bak, det er en 1980 modell, men den har trommelbrems bak (originalt)! Hva blir den da? En SAFB22C? Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdarotary Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Ganske enkelt gen 1 boltcirkel 4*110 serie1 fra 1978 til 1980 sa22c serie2 fra 1981-83 noen sa 22c men fb er av de sene fra ca 6 mnd 81 serie 3 fra 1983-85 fb med boltcirkel 4*114 nytt intreør og div mods gen 2 serie 4 fra 1985-88 4*114 og 5*114 på sport gxl og gt serie 5 fra 1989-1992 5*114 på det fleste uten om base se gen 3 serie 6 fra 92-95 alle med 5*114 boltsirkel serie 7 fra 95-98 serie 8 fra 98-02 værre er det ikke.... hehe Hva som er av bremser bak er uten betydning da dette varierte fra bil til bil og fra vilke land det skulle importeres til... Mazdafun sin bil er en 1983 savanna gt turbo og er en serie 3... dette var fåregangsbilen med alle mods som ble gjort med "amerikas" 13b gsl-se som kom med den første 13b 6 port motoren,,,,, og innsprut I japan kom serie to eller facelift med 12a 6 port og forgasser... BARE SÅNN TIL OPPLYSNING ALTSÅ:D :D :D Siter 1970 mazda 1300 coupe med maria elena 1974 mazda 1300 airbrush 1976 wv typ2 bus med porchemotor 1983 mazda rx-7 imsa 1984 cevy g20 van Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.