Gå til innhold

Krever lappen tilbake

Ranger emnet

Dr_S

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Flere enn meg som reagerer litt på dette? :

" Politiførstebetjent Knut Sivertsen ved Sør-Trøndelag politidistrikt avviser at patruljen opptrådte klanderverdig.

- Det er en del av jobben å knipe verstingene i trafikken. Derfor er det helt unaturlig å sette på blålys mens man gjennomfører en måling. Dette er ikke første gang vi hører unnskyldningen om at vi skulle ha satt på blålysene tidligere, sier Sivertsen."

Hva skjer den første gangen liv går tapt mens det ligger en sivilbil bak og måler som kunne ha avverget det hele? Hadde det ikke vært bedre å stoppet de så tidlig som mulig og gitt vedkommende en advarsel enn å på død og liv skulle få den mest hårreisende målingen først?

'99 S4

'99 R1 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte ikke på den uttalelsen i det hele tatt. Det er føreren som her har ansvaret for egen opptreden i trafikken, ikke politiet.. Ikke bland dette med biljakt nå, da..med blålys. Det er noe HELT annet. det er faktisk UP sin jobb og luke ut råkjørere, ikke dele ut en haug med advarsler.....:rolleyes:

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Jeg reagerte ikke på den uttalelsen i det hele tatt. Det er føreren som her har ansvaret for egen opptreden i trafikken, ikke politiet.. Ikke bland dette med biljakt nå, da..med blålys. Det er noe HELT annet. det er faktisk UP sin jobb og luke ut råkjørere, ikke dele ut en haug med advarsler.....:rolleyes:

Politiet skal jo luke ut råkjørere fordi det er farlig å ligge i 190 på traffikert vei, og dette er da for faen like farlig om purken ligger bak der! Er det forsvarlig å ligge så fort der med purken bak, så må man jo kunne ligge i 190 til vanlig og da!

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Xses

Syns purken har gjort det helt riktig her jeg! Trur dama budre legges inn på psykriatisk... Hvis hun tror at noen følger etter henne hele tiden..

Saken var vist sånn at hun hadde med en veninne som hadde skilt seg fra en gæærn fyr, og som hadde truet henne tidligere.

Dessuten ble hun forfulgt av purken, de kunne jo ikke vite at det var de som fulgte etter.

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg vil da si at det er bedre å få målt denne føreren og frata vedkommende sertifikatet....enn å la han/hun kjøre videre med en advarsel. Så videre råkjøring kan unngås!

Da bør heller grensen for å miste lappen settes ned, så de får tatt henne før.

Jeg mener selvsagt ikke at de skulle stoppa henne i 91 og kjefta på henne, men det burde stått i loven at passerer man 150-160 så skal man stoppes umiddelbart. De lå jo bak henne i rundt en mil! i 190!!!

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

Saken var vist sånn at hun hadde med en veninne som hadde skilt seg fra en gæærn fyr, og som hadde truet henne tidligere.

Dessuten ble hun forfulgt av purken, de kunne jo ikke vite at det var de som fulgte etter.

Når man kjører for fort så blir man jo gjærne "forfulgt" hvis det er en sivil purkebil bak deg. Når jeg kjører inn til byen, eller ut av byen er det mange som følger meg når jeg skifter filer, men jeg gir ikke jernet for det.

:drive2

'97 Fiat Punto 1,1 55s

'96 Mondeo Stv. 2.0GLX 16V

x'86 Peugot 309 1,6

x'96 Golf Stv R.I.P 11.05.05

x'96 Honda Civic 1,4is

:dj:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør heller grensen for å miste lappen settes ned, så de får tatt henne før.

Jeg mener selvsagt ikke at de skulle stoppa henne i 91 og kjefta på henne, men det burde stått i loven at passerer man 150-160 så skal man stoppes umiddelbart. De lå jo bak henne i rundt en mil! i 190!!!

hm.. hvor naiv er dama når hun tror det bare er å riste av seg en annen bil, om "forfølgeren" er en gærning?

dessuten er det ikke bare å stoppe en bil i 170 hvor som helst heller, da..

syklende :-)

[x] BMW 323i - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sprocket

hm.. hvor naiv er dama når hun tror det bare er å riste av seg en annen bil, om "forfølgeren" er en gærning?

dessuten er det ikke bare å stoppe en bil i 170 hvor som helst heller, da..

Hadde de skrudd på blålys og sirene hadde hun nok stoppa. Og hadde hun virkelig trodd hun ble forfulgt burde hun ikke hatt noe imot at politet var der.

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lå jo bak henne i rundt en mil! i 190!!!

"Krobak klandrer politiet for at de målte henne over en strekning på 3,5 kilometer i stedet for å sette på blålysene og stanse ferden. "

Dessuten kunne passasjeren ringt 112 hvis de følte seg truet.......Men mulig jeg er etterpåklok nå..

:rolleyes:

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har jo ikke lov til å freprovisere noe..

De har ikke lov til å presse folk opp i høye hastigheter å så ta dem for å kjøre for fort...

Dette er helt dust.

SNUT ER UT...

Folk skjerper seg når de får en advarsel...

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Krobak klandrer politiet for at de målte henne over en strekning på 3,5 kilometer i stedet for å sette på blålysene og stanse ferden. "

Dessuten kunne passasjeren ring 112 hvis de følte seg truet.......Men mulig jeg er etterpåklok nå..

:rolleyes:

Hva er vitsen å kalle noe for nød nr??

Flere ganger har jeg prøvd å ringe snuten men jeg har ventet i flere min for å få svar eller så er det opptatt!!

FTW.. norge er ett drittalt land.

En gang så snuten at de skulle komme om 5min. 1t og 15min senere kom de.. Hælvete ta disse slabbedaskene..

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elvis

Politiet har jo ikke lov til å freprovisere noe..

De har ikke lov til å presse folk opp i høye hastigheter å så ta dem for å kjøre for fort...

Dette er helt dust.

SNUT ER UT...

Folk skjerper seg når de får en advarsel...

1. Tror ikke snuten presset hun opp i høy hastighet.. Da ville de iallefall prøvd å kjøre forbi henne, eller legge seg opp i baken på bilen hennes. Det er ikke uvanlig at de følger etter biler i lengere tid, det er faktisk ganske greit iogmed at de tar gjennomsnitsfarten.

3. Snut er kanskje ut.

2. Folks skjerper seg sjelden når de får en advarsel. (min erfaring)

:drive2

'97 Fiat Punto 1,1 55s

'96 Mondeo Stv. 2.0GLX 16V

x'86 Peugot 309 1,6

x'96 Golf Stv R.I.P 11.05.05

x'96 Honda Civic 1,4is

:dj:

Lenke til kommentar
Del på andre sider