Gå til innhold

Turbo motor selges / B21ET

Ranger emnet

marius242R

Anbefalte innlegg

Selger B21ET motor. Motoren står i deler, mangler turbo, dynamo og fordeler. Følger med komplett blokk, topp, komplett ET insprøytning og turbo manifold.

Kjøpte motoren for en stund siden, solgte den orginale T3 turboen og kjøpte en 100% strøken FK turbo, denne kan følge med for 3000kr ekstra.

Selges på grunn av tidmangel og 230FK planer til våren :)

Bud ønskes. Befinner seg i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve motoren er i bra stand, jeg har plukket den i deler og kjøpt nytt komplett pakningsett, ikke at det er nødvending men planen var å ha motoren i bilen min, og da er det greit å gå over alt for sikkerhets skyld. Jeg har ikke tatt ut stemplene!

Det er bare å skru motoren sammen og montere den i bilen, den er komplett, og ingen ting som må fikses på.

Kan også få med en B21ET blokk ekstra, da jeg sku teite ene bolten på toppen, så røk gjengene i blokken, så jeg fikk tak i en ny ET blokk!

Disse motorene har som sagt turbo stempler og orginalt kompressjon på 7,5 :)

Originally posted by Volvo_original

Åssen stand er selve motoren i? Hva må byttes/fikses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Old-Volvos-Never-Die

Selve motoren er i bra stand, jeg har plukket den i deler og kjøpt nytt komplett pakningsett, ikke at det er nødvending men planen var å ha motoren i bilen min, og da er det greit å gå over alt for sikkerhets skyld. Jeg har ikke tatt ut stemplene!

Det er bare å skru motoren sammen og montere den i bilen, den er komplett, og ingen ting som må fikses på.

Kan også få med en B21ET blokk ekstra, da jeg sku teite ene bolten på toppen, så røk gjengene i blokken, så jeg fikk tak i en ny ET blokk!

Disse motorene har som sagt turbo stempler og orginalt kompressjon på 7,5 :)

lurt å skrive at man ikke må fikse på noe og alt er i orden når man faktisk må bytte hele blokka for å få fast toppen... :rolleyes:

Mye skal du har for hele motoren a?

Ledningsnett?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det står i første post så står motoren i deler, og man må skru motoren sammen selv. Blokken er hel og komplett den, og man kan få med en EKSTRA blokk som ene toppbolt hullet er røkent på!

Eg vil ha 5000,- for hele pakken, det er med en 100% strøken Mitsubitshi TD04H-13C turbo fra B230FK. Toppen skal også være nylig overhalt av tidligere eier. Ledningnett har jeg ikke, men man bruker samme nettet som er i bilen vis man har B23E fra før av.

Intercooler og nye pakninger følger ikke med, da jeg skal bruke dette selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Old-Volvos-Never-Die

B21ET har k-jet mekanisk insprøytning ja

Du kan få motoren uten turbo for 3000,- men motoren står som sagt i Bergen :)

bergen ja..

Da spørs det om det ikke blei litt mindre aktuelt..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan du gi meg ei liste over ka som mangler på motoren for at den skal kunne kjøyrast me ?

Skal ha mej nye motor om ikje so lenge,, å d ska ver en turbo.

Ka so mangla ?

Mykje styr å skru i hop heile motoren ?

Ser!

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i første post hva som mangler, for at du skal kjøre med motoren, så må du trikse litt med oljerøerene på turboen da denne er fra en Volvo 940, så man bør ha litt kjentskap til volvo motor skal man få dette til

Originally posted by AlpejoHn

Hei!

Kan du gi meg ei liste over ka som mangler på motoren for at den skal kunne kjøyrast me ?

Skal ha mej nye motor om ikje so lenge,, å d ska ver en turbo.

Ka so mangla ?

Mykje styr å skru i hop heile motoren ?

Ser!

Mvh.

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke noe problem med oljerørene da! Du kjøper bare en teflon-slange , ca. 1/2-meter med 90graders bend i den ene enden. Denne for olje inn på turboen. For olje ut bruker man bare en flens med nippel til slange. Så kan en vel bruke bensinslange eller var det hydraulikk-slange.. Er værtfall sånn tykk svart slange... videre sager en bare av en stump fra original-røret som gikk fra turbo og inn i blokka, og kopler slangen mellom nippelen fra turboen og røret inn til blokka + slangeklemmer, that's it ;)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider