Gå til innhold

Bør hun her få tilbake lappen?

Ranger emnet

Dr_S

Bør hun få tilbake lappen?  

36 stemmer

1. 1. Bør hun få tilbake lappen?

• Nei, selvfølgelig ikke - likhet for loven
      18
    • Ja, hun handlet i nødverge
      11
    • Er ikke sikker
      7

Anbefalte innlegg

Jeg er prinsipielt mot inndragning av førerkort for fartsovertredelser. Man er ikke dårligere til å kjøre til butikken foir og handle selv om man kjører for fort i blandt. well

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"-Jeg var sikker på at jeg ble forfulgt av en mann som var ute etter venninnen min. Jeg var redd og ville riste ham av meg, sier Cicilie Krobak til VG. "

Hun ble faktisk forfulgt, men mannen var ute etter førerkortet hennes, ikke venninnen.

Jeg mener at sivile politibiler skulle vært avhendet. Folk risikerer å utvikle forfølgelsesangst av mindre.

Så politiet må ta sin del av skylden her, for ikke å ha blålys på riktig sted, nemlig på taket.

Nei til skjulte blålys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

Purken burde mista lappen de òg, de kjørte like mye gris som dama:rolleyes:

Hun bør ikke få tilbake lappen fordi hun trodde hun ble forfulgt, med mindre samme fyren har forfulgt og plaget henne tidligere.

Kunne ikke vært mer enig!!! Har ALDRI hørt at det er lovlig for LÆRHOMSENE (polti) å kjøre over fartgrensene uten og ha blålys og sirene på, er det vel????

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. lurte egentlig på det samme på lørdag kveld..

Jeg kjørte på en svingete glatt vei med 60 km/t fartsgrense .. og så at jeg ble tatt igjen av en annen bil.. regner med at den lå i minst 80km/t. Det var mørkt og ganske glatt der... og fra tid til annen går det oxo folk langs deler av veien..noen ganger oxo fulle folk på lørdagskvelder.

Skjønte ganske fort at det var snakk om en uniformert politibil.. men jeg fortsatte i samme hastighet... det gikk ikke så fort pga føret..

Regner med at politiet's bil var mere egnet for rask vinterkjøring enn min... men jeg synes det var litt uforsvarlig å kjøre så fort der... spesiellt når de ikke varslet andre med blålys og evt sirene.

Har de lov til å kjøre nesten som de vil??

For noen måneder ble en annen politibil vraket i sandefjord etter en tydeligvis ganske hasardiøs (og unødvendig) forfølging av en annen bil gjennom et boligområde(tro jeg).... men den historien endte med at politibilen hadde skylden!!

( tviler på om vi skattebetalere, som holder liv i stasi og kommunistene, kunne gitt skylden på bilen dersom vi kræsjer som følge av idioti..?)

Har politiet forresten lov til å følge etter meg gjennom byen fordi bilen min skiller seg ut??... de er tydeligvis fordomsfulle..

Når skal vi finne frem giljotinen og storme (p)astillen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Bollocks

Kunne ikke vært mer enig!!! Har ALDRI hørt at det er lovlig for LÆRHOMSENE (polti) å kjøre over fartgrensene uten og ha blålys og sirene på, er det vel????

Åjoda, dem kan kjøre som dem vil under utrykning.

Det er IKKE nødvendig å ha på blålys for å være under utrykning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tror ikke politiet kan kjøre akkurat slik de vil under utrykning..

Dersom de skal bryte fartsgrensa (eller andre trafikkregler) skal de bruke varsel (blålys, evnt sirene) for å varsle andre trafikanter..

Det finnes derimot unntak, som f.eks. av hensyn til oppdraget de er på, der de f.eks. lett blir avslørt dersom de bruker blålys, eller der det ikke gjør noe forskjell om de bruker eller ikke..

Jeg er ikke 100% sikker på opplysningene ovenfor, men nesten..

Faren min kjører ambulanse, og jeg har hatt et par diskusjoner med ham om utrykningskjøring..

For ambulanse er det stort sett bare et par "regler" som gjelder:

De har forkjørsrett - men ikke påkjørsrett.. Altså kan de kjøre på rødt lys, men de kan ikke meie ned fotgjengere som ikke rekker å komme seg unna så raskt(f.eks. gamle damer).

Og de skal HELST IKKE kjøre på feil side av midtrabatter som er lenger enn 2 billengder (dette av hensyn til annen trafikk). Dersom det er eneste vei, kan de derimot gjøre unntak..

For ambulanse gjelder også om bruk av blålys/sirene:

Dette skal brukes for å varsle andre i trafikken om hva som kommer, men de KAN LA VÆR å bruke det av hensyn til pasienter (***), eller på øde strekninger der det ikke er annen trafikk (blålys og sirener er forstyrrende element ved hurtig kjøring)..

*** En del pasienter reagerer negativt på bruk av blålys/sirener, fordi de tror det er mye mer alvorlig dersom sjåføren må sette på disse varslene, og derfor stresser de opp.. Vet bl.a. en pappa kjørte ifjor, der pulsen steg betraktelig når han slo på blålysa på vei mot sykehuset, derfor slo han de av igjen, og pulsen gikk ned...

1992 Audi S4 2,2 tq sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider