Gå til innhold

Sekser i Ascona B

Ranger emnet


Frank_84

Anbefalte innlegg

Hvordan går det å få godkjent en rekke 6er(C30NE) i Ascona B? Siden vekta blir så mye større forran!?Bremser som holder uten at prisen dreper!Og hvordan ville d gått me Getrag 240 girkasse og Manta GSi bakstell med diff.brems?Holdbarhet tenker jeg på da!Noen som har gjort dette?Og er det noen stor ombygging førr å få d tel?Bilder?

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Grimseid Mekaniske

Jhs-motorsport de skaffer papirer og alt du trenger for godkjenning.. tidligere blitzpower.. Ellesr er det å få tak i vognkortet til en som har en som er godkjent..

 

Hmmm.. va d ik Blitzpower som e tidligere JHS?Så der har dem alt man trenger?Fine greier!

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blitzpower-->jhs-motorpsport-->blitzpower :D

 

MEN, problemet er radiatoren, det blir litt trangt kan du si, så må du flytte motorfestene endel fram. eller så kan du bygge om tunell/torpedovegg og varmeapp så motoren kommer lenger bak.

 

trur jeg hadde gått for senator/monza girkassa (getrag 265).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Kan vel montere el. vifter...

Eller er det det på 6ern org?

 

Det må du nok nesten uansett... Nei, 3 literen har reimdrevet vifte..

 

Kjenner til at noen kappet bort viften, flyttet radiator og de hadde de ca 1 cm klaring.. Men da var ikke motoren flyttet.. Det var en 3.0 24v..

www.turbomega.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er sikkert er at det ikke blir noe V motor vaffal.. Skal enten ha C30NE eller C30SE!Hvor får man tak i sånn travers med motorfestene lenger frem da?Må tunellen bygges noe om for å få R28 girkassa på plass?Og hvordan er det å bygge om Omega3000 24V bremseskivene for å passe Ascona B?Og er det TÜV godkjent?

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. da passer vel ikke R25 kassa på C30NE el. C30Se da?Har sett mange putte innmaten fra R28 i R25 kassa!Siden den er sterkere.. Og di brukes jo på C20LET..

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit nu værtfall at den kassa fra C30NE passe RÆTT på C30SE!Og æ veit at R28 e 24v kassa!Vetje ka så e 12v kasse!Men veit jo oxo at R28 og R25 ik har samme clutch hus....

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår