Hawkon Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 bare sjekker ståa om det i det hele tatt er noen med s12 her på forumet? ser Granada3.0L elns har en 2liter DOHC. flere? jeg holder på og ser på en CA18ET/S12 her ihvertfall.. ingen som har reservedeler vel? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Har vært noen som har hatt det her, CA18ET kan vel bruke en del fra CA18DET, men sikkert ikke så mye. Åssen er CA18ET med effekt da, i forhold til FJ20DE, er vel dauere, FJ20DE har vel 151 hk i Norge, CA18 trur jeg er 135 el no sånt. Slå til, tøff bil som nesten ingen andre har, deler, hør med Jon Espedalen, Bø i Telemark. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 veit om en her inne som har hatt med c18det.. var det Nissan_Turbo tro.. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 schlasken, har hatt en, tror det var en US Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Oktober 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 CA18ET er samme som står i bluebird turbo, så den delen er grei nok. kun ett par mindre forskjeller på dem som f.eks fordeleren og topp som er litt forskjellig. ellers er jo s12 motoren rettstilt mens bluebirdmotoren er tverrstilt. 135hk, men dette er jo CA blokk og turbo, må jo være bedre trimmingspotensiale enn FJ20DE? ;) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by Hawkon CA18ET er samme som står i bluebird turbo, så den delen er grei nok. kun ett par mindre forskjeller på dem som f.eks fordeleren og topp som er litt forskjellig. ellers er jo s12 motoren rettstilt mens bluebirdmotoren er tverrstilt. 135hk, men dette er jo CA blokk og turbo, må jo være bedre trimmingspotensiale enn FJ20DE? ;) Fj20 har visst tynne sylindervegger som svakhet, dette blir ett problem når man kommer opp i 4-500 hk. Går jo an å få tak i FJ20DET, med intercooler hadde de 205 hk orginalt, gikk visst også an å få med variable ventiltider også. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet November 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 æsj, så på bil her ja, men den har noen småslanger og slikt fra innsugsmanifold til en boks ved bunnen? (dere som har demontert en CA18ET vet hva jeg mener). Er en veldig sprø slange som går inn rett ved oljefilteret... knekker så snart du prøver å plukke den av. spørsmålet er, ingen som har en detaljert delebeskrivelse for en CA18ET/S12? er ikke sikkert det kan skaffes engang, men både min bluebird og den s12 jeg så på har samme greia 'knekt'. dumme, teite olje?slanger. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.