Gå til innhold

s12 her?

Hawkon

Anbefalte innlegg

Har vært noen som har hatt det her, CA18ET kan vel bruke en del fra CA18DET, men sikkert ikke så mye.

Åssen er CA18ET med effekt da, i forhold til FJ20DE, er vel dauere, FJ20DE har vel 151 hk i Norge, CA18 trur jeg er 135 el no sånt.

Slå til, tøff bil som nesten ingen andre har, deler, hør med Jon Espedalen, Bø i Telemark.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CA18ET er samme som står i bluebird turbo, så den delen er grei nok. kun ett par mindre forskjeller på dem som f.eks fordeleren og topp som er litt forskjellig. ellers er jo s12 motoren rettstilt mens bluebirdmotoren er tverrstilt.

135hk, men dette er jo CA blokk og turbo, må jo være bedre trimmingspotensiale enn FJ20DE? ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

CA18ET er samme som står i bluebird turbo, så den delen er grei nok. kun ett par mindre forskjeller på dem som f.eks fordeleren og topp som er litt forskjellig. ellers er jo s12 motoren rettstilt mens bluebirdmotoren er tverrstilt.

135hk, men dette er jo CA blokk og turbo, må jo være bedre trimmingspotensiale enn FJ20DE? ;)

Fj20 har visst tynne sylindervegger som svakhet, dette blir ett problem når man kommer opp i 4-500 hk.

Går jo an å få tak i FJ20DET, med intercooler hadde de 205 hk orginalt, gikk visst også an å få med variable ventiltider også.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, så på bil her ja, men den har noen småslanger og slikt fra innsugsmanifold til en boks ved bunnen? (dere som har demontert en CA18ET vet hva jeg mener). Er en veldig sprø slange som går inn rett ved oljefilteret... knekker så snart du prøver å plukke den av.

spørsmålet er, ingen som har en detaljert delebeskrivelse for en CA18ET/S12? er ikke sikkert det kan skaffes engang, men både min bluebird og den s12 jeg så på har samme greia 'knekt'. dumme, teite olje?slanger.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider