Arnie Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Prøvekjørte som sagt en 200 sx s14 idag,etter å ha kjørt den litt ,stopper jeg å tar opp panseret.Det som bekymrer meg er at motoren høres ut som en gammal diesel.Kjører videre å drar den ut på andre å et godt stykke på tredje giret å turboen drar fint fra 2500 å opp til litt over 6000. NYDELIG følelse ,blei helt frelst jeg makan til kul bil. Etter endt prøvetur tar jeg på nytt opp panseret men da er lyden borte. Selger forklarer at den klakke/diesel lyden er der helt til jeg har fått kjørt den god å varm. Stemmer dette ,flere som har sånn lyd i motoren sin?? Men jeg blei solgt på stedet . Så blir nok en Sx etterhvert. (selge min bil osv) Takker på forhånd for alle svar!! Siter Jupp ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Den motoren har regkjede ikke regreim, og kjedestrammeren er styrt av oljetrykk. Så du hører en liten raslelyd helt til kjedestrammeren har skikkelig oljetrykk. Ikke verre enn det :) Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnie Skrevet Oktober 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Det rasla ganske lenge men det er kanskje p.ga at det tar litt tid å få trykket på topp. Men fy fader for en digg bil å kjøre. Å dem går jo ganske godt originalt. Men kjøper jeg den , så kommer jeg ganske fort inn i den onde sirkelen tenker jeg.hehe :D Siter Jupp ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Du skulle kjøpt min...men den solgte jeg i dag :) Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnie Skrevet Oktober 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Ja hadde jeg bare vist det, men er litt gøy å ta alt fra bunnen av. Siter Jupp ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rival Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 s14 eller s14a du skal ha? Ganske stor prisforskjell der, skamnydelig bil though. :) Siter Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by Arnie Prøvekjørte som sagt en 200 sx s14 idag,etter å ha kjørt den litt ,stopper jeg å tar opp panseret.Det som bekymrer meg er at motoren høres ut som en gammal diesel.Kjører videre å drar den ut på andre å et godt stykke på tredje giret å turboen drar fint fra 2500 å opp til litt over 6000. NYDELIG følelse ,blei helt frelst jeg makan til kul bil. Etter endt prøvetur tar jeg på nytt opp panseret men da er lyden borte. Selger forklarer at den klakke/diesel lyden er der helt til jeg har fått kjørt den god å varm. Stemmer dette ,flere som har sånn lyd i motoren sin?? Men jeg blei solgt på stedet . Så blir nok en Sx etterhvert. (selge min bil osv) Takker på forhånd for alle svar!! det er veldig spesiel lyd i motoren på dem ja. så de lydene du beskriver er vel egentlig ikke noe skummelt. det er bare sånn det er. Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnie Skrevet Oktober 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Blir nok ikke en s14a,men nydelig bil er det uansett.Økonomien tilsvarer vanlig s 14 hehe. :D Siter Jupp ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Det er ikke eksoslekkasje som er årsak til lyden da? Det har en tendens til å høres ut som du beskriver, og lekkasjen kan også bli en del mindre når eksosanlegget blir godt og varmt (stålet utvider seg). Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Er det korrekt olje på den da? S12 FJ20DE har litt problemer med kraftig rasling fra kjedet, men dette gir seg så fort oljetrykksmåleren beveger seg. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokatommy Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 s14 er et godt valg, har solgt en s14a nå men vurderer å kjøpe en billig s14. ikke fult så pene , litt mer annonym ,men går like godt!!! og nesten 100tusen biligere... Siter http://www.200sx-ogn.org/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 s14 er en rå bil ja! hadde jeg hadd penger hadde jeg kjøpt det tror jeg! men er en livsfarlig bakende på de...de gir så helvetes kontraer at det er helt vilt! satt på hos en kompis..har 250-270 hk vil jeg tro uten at det hadde å si for etter at gassen ble sluppet kom det 4 kontraer så vi måtte brukte absolutt hele bredden på e6 for å få den inn igjen.. helt sinnsyk lekebil!! Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rival Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Spørs litt hvem som sitter bak rattet vettu! ;) ;) ;) Siter Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by rival Spørs litt hvem som sitter bak rattet vettu! ;) ;) ;) hehe..det er så...men det tror jeg ikke hadde så mye å si her:) Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Når du slipper gassen bremses bakhjulene...så det er jo ikke så utrolig rart egentlig ;) Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg