tplassen Skrevet Oktober 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Okey. med andre ord like så greit å kjøpe seg en syncro å bygge litt på:P men du Speedw e l l, har ikke tilfeldigvis tenkt å selge felgene dine??;) Har egentlig veldig lyst på dem. hehe yodude Mvh Terje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Kan det stemme at det står en Torsendiff der bak i din bil? det stemmer:) og en viskose senterdiff Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Originally posted by mr.jenssen Vel, hvis du liker å ligge bredt så er Toyotas 4trekkssystem virkelig midt i blinken. Uansett hvilken Toyota 4WD, de er like mye sidelengs som rett frem...håpløst egentlig. 1. Quattro (Audi) 2. Quadradrive (Jeep) 3. ? hvorfor det? Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Ah, er ingenting som er så moro å lese som inkompetanse vs. uttalelser om 4WD. "Toyota er dritt - Audi er best", "Jeg har større snabb", "Den spinner bare på to hjul", "Mora mi er mann", "Tysk er alltid bedre en Japs" etc. etc. Et 4WD-system er et 4WD-system, så enkelt er det. Noen steder bruker noen produsenter åpne differ, andre steder bruker andre produsenter limitedslip-differ; noen bruker viskosekobling, andre bruker direktekobling. SÅ enkelt er det faktisk. Er ingenting som er så utrolig idiotisk og korttenkt som å våge å generalisere mht. merke når det gjelder 4WD-systemer. De aller fleste produsenter har gjerne ulike 4WD-systemer til ulike biler (som for eksempel Hiace vs. CS-Celica). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Ah, er ingenting som er så moro å lese som inkompetanse vs. uttalelser om 4WD. "Toyota er dritt - Audi er best", "Jeg har større snabb", "Den spinner bare på to hjul", "Mora mi er mann", "Tysk er alltid bedre en Japs" etc. etc. Et 4WD-system er et 4WD-system, så enkelt er det. Noen steder bruker noen produsenter åpne differ, andre steder bruker andre produsenter limitedslip-differ; noen bruker viskosekobling, andre bruker direktekobling. SÅ enkelt er det faktisk. Er ingenting som er så utrolig idiotisk og korttenkt som å våge å generalisere mht. merke når det gjelder 4WD-systemer. De aller fleste produsenter har gjerne ulike 4WD-systemer til ulike biler (som for eksempel Hiace vs. CS-Celica). Helt rett Ryeng, men noen systemer er bedre enn andre;) Ingen 4wd systemer er bedre enn de med sperre.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet Oktober 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Jojo, men uansett da folkens, 4wd er sinnsykt gøy om vinteren!yodude men jeg kan ikke akkurat si at RWD er noe særlig kjedelig heller:D Spesielt om man har sperre;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Ah, er ingenting som er så moro å lese som inkompetanse vs. uttalelser om 4WD. "Toyota er dritt - Audi er best", "Jeg har større snabb", "Den spinner bare på to hjul", "Mora mi er mann", "Tysk er alltid bedre en Japs" etc. etc. Med all respekt: Dette er tullprat. Hvis man sammenligner et system med tre åpne differ med et som f.eks har en lamelldiff bak, aktiv midtdiff, og viskose foran, så er det siste overlegent selvfølgelig. Det er fordeler og ulemper med forskjellige implementasjoner, men noen er helt klart MYE bedre enn andre.. (Husker også du nevnte at Mazda 323GT-R hadde forhjulstrekk i utgangspunktet pga viskose midtdiff, og det er jo FEIL. Ser heller ikke ut til at det har sunket inn mere kunnskap siden sist.) :) No hard feelings, men det er sef stor forskjell på et Haldex system og et Torsen quattro system bare for å ta et eksempel. En Hiace med tre åpne differ er også sjanseløs sammenlignet med f.eks en STi som har diffbrems på frem og bakaksel ,og en midtdiff som heller ikke er helt åpen. Edit: Ser at jeg muligens kan ha misforstått deg, men det så ut som om du mente at 4wd var 4wd, og det er ikke helt korrekt for å si det sånn. Men siden jeg er mann, så lar jeg hele posten min stå. :D Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by KaldBlod Haha. Bra kommentar. Det er ikke mulig å ha det moro med FWD på vinterføre? Og... Hvem er det som må hjelpe Sirævvaførerene ut av grøftene når de står og spinner, eh? :) Itte en Golf vertfall. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by eirikoo Edit: Ser at jeg muligens kan ha misforstått deg, men det så ut som om du mente at 4wd var 4wd, og det er ikke helt korrekt for å si det sånn. Men siden jeg er mann, så lar jeg hele posten min stå. :D Ja, jeg er bare ute etter å ta folk som generaliserer mht. merke når det gjelder 4WD-systemer. Det er selvfølgelig enorm forskjell på et system med f. eks. tre åpne differ ifht. et med tre Torsendiffer. EDIT: Og mine tidligere uttalelser om Mazda 323 GTR's 4WD-system er antakeligvis den største skampletten på hele min lange historie her på Bilforumet.Net. Idét jeg innså hvor fatalt feil jeg tok var jeg på god vei å begå Harakiri. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 :D Harikiri er muligens en overreagering.. Men da er jeg enig med deg, Toyota har mange systemer, gode og mindre gode, Audi har haldex quattro og torsen quattro osv.. Dvs at bilmerket har lite å si for om systemet er bra eller ikke, men implementasjonen. Hvis det var det som var poenget ditt, så er jeg enig! :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTTURBO Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by mr.jenssen Vel, hvis du liker å ligge bredt så er Toyotas 4trekkssystem virkelig midt i blinken. Uansett hvilken Toyota 4WD, de er like mye sidelengs som rett frem...håpløst egentlig. 1. Quattro (Audi) 2. Quadradrive (Jeep) 3. ? ?.. Vet du hva du snakker om?? Siter Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring Tidligere biler. Renault 5 GTE BMW 320 Ford Escort 1.3 coswort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Subaru sitt er artig å kjøre med, samtidig som du kommer fram... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Subaru sitt er artig å kjøre med, samtidig som du kommer fram... De har mange forskjellige de og.. Alt fra Leone med forhjulstrekk, og innkoblbar 50/50 låst midtdiff, til WRX med åpen fremdiff, viskose i midten, og brems bak, til STi med brems foran og bak pluss viskose i midten. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Legacy med konstant 50-50% er min erfaring. Ellers har vi jo E12 da, bakhjul med innkoblbar 4x4 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Legacy med konstant 50-50% er min erfaring. Ellers har vi jo E12 da, bakhjul med innkoblbar 4x4 en kompis har en Leone Turbo med låsbar midtdiff, den er faktisk ganske grom på vinteren.. Trykket oppjustert fra 0.25 bar til 1.2. :D Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.