Gå til innhold

Store motorproblemer, tenning, mekanisk?

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

HAr problemer med en bilcross bil, skjønner ikke helt hva som sjer...

 

Det er en volvo B230 med 530 topp, høvlet 2mm, med kvass ENEM kam.

 

Problemene er at det står stikkflammer ut forgasseren!! Kan det være at ventilene ikke lukker skikkelig, og at jeg da får kompresjon ut forgasseren, og når dette tenner så pang?

 

Vet det er sikaflex nedi der etter en mislykket insugsmanifold pakning.. men er det nok?

 

Tips trengs strax, løp om 4 dager!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er svært tungt startet.. den går best der det er mest flammer, da starter den på mer enn 2 sylindre av og til, et par ganger kom den seg og virket ok, helt til det sa pang ut forgasseren igjen, da dør den igjen..

 

kammen og det er rett. står dønn på merkene og hadde det stått 180 grader feil hadde den aldri startet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel også være for mager blanding.

 

Da jeg kjørte med Throttlebody'ene mine på 405'en så stod det stikkflammer ut av den ene sylinderen. Dette var ikke pga. feil tenning, for samme søren hvordan jeg justerte tenninga (datasprut) så kom det flammer ut der. Var fordi den dro litt falskluft på den ene sylinderen, og pga. mager blanding kom det da altså flammer...

 

Har du en stor gasser, eller kjører du doble weber gassere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går den ikke, men er ikke forgasseren som renner over?

Det er en 38 DGAS det da eller?

Er ikke manifoldpakningen fixa enda?

Da har du problemet der, sjekk også ventilklaringer, kan hend disse skal være annerledes med kam.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg trua på.

Men still tenning på 10 grader, og se ååsen den går da, sjekk tenningsrekkefølge, grunnstill forgasseren.

Kan jo og hende at dysene i forgasseren ikke passer motoren i det hele.

Kan jo og ta en syl.-lek.-test på den, ser da om ventilene er tette.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår