quattro_mannen Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Har ein Audi 80 type81 uten servo og med 195/50-15 dekk. Er det noken som har bygd om fra vanlig til servo styring på ein sånn bil? Var det evt møkje arbeid? Ka deler må bytast? Mvh Helge. Siter 82' Audi 80 http://photobucket.com/albums/v511/ulfelg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shaky Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Nå har ikke jeg bygget om til servo noeng gang men. Du må ha : Servopumpe Reinskive som er dobbel (for å kunne drive pumpa) Servo-snekke Sikkert noen her som kan gi et mere nøyaktig beskrivelse. Siter 02 Caravelle tdi 84 Golf GTI (i deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 er vel som på golf, du trenger: *Pumpe m/oppheng(bruker samme som dynamo) *Tank *Servo-tannstang *div. slanger *ATF-olje Er nærmest Plug & Play, må bare lufte, muligens justere styre-ventilen og lufte(gjøres ved å svinge fra side til side). Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro_mannen Skrevet Oktober 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Må eg byta rattstamma og? Kulebolt, endeledd og styrestag(?) er jo sterkare på bilar med servo, men det er vel ikkje vits å byta før det blir ødelagt... Siter 82' Audi 80 http://photobucket.com/albums/v511/ulfelg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by quattro_mannen Må eg byta rattstamma og? Kulebolt, endeledd og styrestag(?) er jo sterkare på bilar med servo, men det er vel ikkje vits å byta før det blir ødelagt... Endeledd og kulebolt er vel samme, dette står jo på tannstang, byttes hvis dårlig. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro_mannen Skrevet Oktober 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Har sett i delekatalog og der stod det at det var forskjellig kulebolt på bil med og uten servo. :D Siter 82' Audi 80 http://photobucket.com/albums/v511/ulfelg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Det står vel på Servotannstanga? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro_mannen Skrevet Oktober 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 ja, må vel ha servotannstang.. Siter 82' Audi 80 http://photobucket.com/albums/v511/ulfelg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Endeledd og kulebolt er vel samme, dette står jo på tannstang, byttes hvis dårlig. Sjekk det... På min volvo 240 må kulebolten byttes "anne vinkel på de på servo biler" nedre del av rattsatammen er korter på 240 med servo. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Ofte større Castervinkel på biler med servo, pga at det ikke blir for tungt og for bedre sjøloppretting. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.