Gå til innhold

Takluka lekker.

Ranger emnet

Corsa Tuner

Anbefalte innlegg

Har sett litt på det nå. Virker som røret fra taket kan ha hull eller no. Tømmer på mye vann rett i dreneringa så blir det borte, MEN det blir bløtt i taket også. Skal ta ned trekket å se litt på de plast røra.

Har ikke sjekke nedløpet i bakkant, men det er kun foran i hjørnene det lekker.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by Granada3.0GL

Rusthull i renna?

Tror også det er dette som er porblemet.

I bakkant av takluka er det ei renne som vannet som kommer inn o bakkant blir ledet ut til sidene i. Denne ruster hull i og vannet renner ned på taktrekket og inn i bilen - vanlig problem ...

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et annet problem, det liekker vann i blien med sikkringsboksen, finne rikke ut hvor det kommer ifra, kan det være takluka, duken som er oppe i taket viser ingen anntydninger til fuktighet.

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by golfrider

stemmer det ja.. tok ut luken, silikonerte hele den bakre kanalen og vipps så var det tett og fint.

Ble betraktelig godt testet kort tid etter. Faen det regner på det ikke så blide sørland!

Dette vil jeg karakterisere som en midliertidig fix om man ikke har råd til å bytte pakningen og fikse opp den plata som leder unna vannet. Forrige eier har gjort som deg, og fylt hele den bakre kanalen med Bostik. Det gjorde bare ting verre for meg når det først begynte å lekke. Har vært småplaget med lekkasje nå og da hvis det vikrlig har regnet, men ikke orket å bytte pakningen... Men bet i det sure eplet og gjorde det i høst, nå slipper jeg bekymre meg for det på noen år!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke snakk om å "fylle" hele kanalen! ;)

Men et tynt lag med silikon, tettet sprekker i fugen mot takluken og renske opp, festet gummilist bedre samt sørge for at pakningen satt som den skulle..

Den pakningen har en tendens til å bli presset litt ned av bla. høytrykkspyler og vaskehaller og da kommer det mye vann inn i herligheten.

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider