Guffen Skrevet Desember 14, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2002 Noen her som er flinke til å sveise..? Har en mazda 3.0l v6 (929) som jeg vurderer å sette turbo på, men...skulle ha sveisa grenrør (eller manifold). Tenkte på to stk audi 1.8t turboer. Noen som kan hjelpe? Mvh Steffen Siter - Opel Vivaro - Nissan S13 Silvia - Toyota Hiace (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guffen Skrevet Desember 16, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2002 Ingen som kan hjelpe?:rolleyes: Siter - Opel Vivaro - Nissan S13 Silvia - Toyota Hiace (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVe|n|On Skrevet Desember 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 Originally posted by Guffen Noen her som er flinke til å sveise..? Har en mazda 3.0l v6 (929) som jeg vurderer å sette turbo på, men...skulle ha sveisa grenrør (eller manifold). Tenkte på to stk audi 1.8t turboer. Noen som kan hjelpe? Mvh Steffen Jeg har gjort dette selv og for å si det på en pen måte!! FY faen for et herk!!!! Er mye arbeid, men det jeg annbefaller er å bruk de gamle manifoilene og sveise om de. ER ikke så mye arbeid det. Ikke prøv å lag ny vis du ikke er skilled sveiser da. :P hehe.. Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet Desember 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 Man kan gjøre mye av jobben selv med et vanlig MIG/MAG apparat og middels sveisekunnskaper. Mesteparten av jobben når man skal lage et grenrør er å kappe til benn og line røra slik at turbon blir stående fornuftig, og så punkte alt sammen. Selve TIG-sveisinga av rørskjøtene kan du la en sveiser ta. Det første man gjør er jo å lage flensen mot toppen og turbon (turboflense kan man i mange tilfeller få kjøpt ferdig). Det å kappe og sveise i originalmanifoler kan være problematisk da disse ofte er i støpegods, som er vrient å sveise og lett sprekker når de blir varme pga indre spenninger. Dersom du har/finner grenrør i stål med egna flenser mot toppen kan du jo ta utgangspunkt i disse. Vær også nøye på hva slags rørbenn du bruker. Rustfritt SS2353 eller varmefast stål ("trykk-kjelerør") egner seg. Dette er viktig da du ikke vil at glødeskall skal løsne og ødelegge turbinhjulet. Twin-turbo på en 929! Høres "artig" ut :D Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guffen Skrevet Desember 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2002 Takker for informasjonen.... Får se hva det blir til framover(penger er noe dritt):( Får høre med en kamerat rørlegger om disse rørtypene Siter - Opel Vivaro - Nissan S13 Silvia - Toyota Hiace (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.