Gå til innhold

Er dette mulig?

Ranger emnet

Kennet

Anbefalte innlegg

Originally posted by Dr_S

Spørs jo helt når på døgnet man kjører. På dagtid vil det ikke gå.

Mulig på natta, men er jo rake og fine veger på E18 innover.

Allikevel høres 4,4 mil på 20 min litt drøyt. Halvtime heller, tipper jeg.

Halvtime på 44 km? Da har du jo en snittfart på 88 km/t... Vet ikke hvordan veiene er der nede, men det er jo ikke spesielt fort i det hele tatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Granada3.0GL

Er i allefall ikke no prob å ha marsjfart på 150 med sierra, men svinger liker vi ikke så godt da, men så vidt jeg har skjønt er dette relativt fine veier.

Noen som har prøvd E18 mellom Arendal og Grimstad?

Prøvd den ruta med en 82, ford transit. målte ikke tida, men klarte å holde ca 110 hele veien :D det var forøvrig maxfart i 4 gir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ToyotaR

Må man ikke bare ligge i ca 130 km/t for å klare det på 20 min da? 44 km og du har 1/3 time på deg... 44 x 3 = 132.. Stemmer det, eller er jeg helt på tur?

Kvarter så må du vel ligge i ca 175 km/t hele veien.. Ganske stor forskjell på de 5 minuttene! Skal ha ganske sprek bil skal det gå på et kvarter.. Lierbakken sinker jo endel, men når du har kommet deg opp der, så er det jo stort sett bare nedover og bortover resten av veien! Plattan i mattan..

Jeg fikk det samme, men på en annen måte.

44 * 60 / 20 = 132 km/t

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bronto

Teoretisk er det jo mulig.. Men om det er gjennomførbart er en annen sak.. Til tross for fine veier der så er det mye trafikk..

hehe bare irritert over tåpelig topic på tråden jeg ;)

Og litt på slike røverhistorier...

Skaff deg et videokamera og lag en film i 100% speed :)

Hjelper ikke fortelle morra di at du kjørt oslo trondheim på 4 timer...

:)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by westside

Halvtime på 44 km? Da har du jo en snittfart på 88 km/t... Vet ikke hvordan veiene er der nede, men det er jo ikke spesielt fort i det hele tatt....

Jeg kjørte rundt i foreldrene mine sin bil i et år før jeg fikk egen bil, og denne hadde kjørecomputer med blandt annet gjennomsnittsfartmåler. Jeg hadde denne ofte på, og ble nesten sjokket over hvor lav gjennomsnittsfarten egentlig blir, den var så og si aldri over 40, "uansett" hvordan jeg kjørte. Skal ikke mer enn en oppbremsing for en bil som skal av, eller for en rundkjøring så er ganske mye tapt, så 88km/t i gjennomsnitt er mye mer enn det høres ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pudding

Bli med en tur da pudding, så kan vi filme stjørdal - levanger og la folk regne snittfarta selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by awt

så 88km/t i gjennomsnitt er mye mer enn det høres ut som.

Hvis du er aleine på e18 så er jo ikke 88km/h i snitt over en strekke på 44km fort i det hele tatt?

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pudding

Hehe.. Skjønner jeg godt.. Dessuten smart å drive å kjøre slik og på veier.. Rart det blir dyr forsikring på oss unge når det er folk som skal "vise seg frem" slik.. Jeg kjører så fort og så fort.. Også går det gæli og da er det vi som kjører skadefritt som må betale for skadene..:mad:

-92 Audi 90 2,0E

x-86 Ford Sierra 2,0 L (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time fra vessia til Drammen om siljan, ca 10 mil (ca 24 min til Lågenveien). Jeg regna ut snittfart på ca 94 km/t, opp lågen mot Hvittingfoss lå nåla på ca 150)

For dem i Grenland, start fra gamle ølsalget ved Herøya-kanalen, 2.2 km til jernbaneovergangen ved Dekkspes, 6 turer = snitt-tid på 1min 16sek (pent kjørt??)

(Dette er før jeg fant ut at mine bærearmsforinger er, så å si, bortevekk.)

Gammelrekorden med Cherry'n til Larvik fra Flåtten, med jævla idiotkjøring, er 13 min.

Opel Rakett 1000, 120 over Norcembrua, ca 80 i Down Town-svingen, topp hastighet ca 140.

imstupid "Veteran-råner"

Das Blitz 4 ever....

Wagen und Bayer sugen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Det er fullt mulig! Kjørte fra levanger til stjørdal på ca 20 min her om dagen, og da hadde jeg en full stopp pga veiarbeid. Er ikke sikker på hvor langt dette er, men ca 5 mil? Mange har kjørt denne distansen fortere!

4 mil er det! rekord sitter vel jeg med.. 325 ix`n 16 min ifra glass tech t gråmyra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider