Gå til innhold

Er dette mulig?

Ranger emnet


Kennet

Anbefalte innlegg

Den strekka fra Hamar til Sandvika på 50 minutter er fult mulig... Masse 4 felt og bra veier..

 

Lite trolig... Må hatt en snittfart på over 170 km\t... hvis dette i så fall skulle vise seg å stemme, ville det bare bety at den som har gjort det har gitt totalt faen i sitt eget og andres liv... angry

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er fullt mulig! Kjørte fra levanger til stjørdal på ca 20 min her om dagen, og da hadde jeg en full stopp pga veiarbeid. Er ikke sikker på hvor langt dette er, men ca 5 mil? Mange har kjørt denne distansen fortere!

 

 

Jeg kjørte fra stjørdal til verdal på 30 min sist jeg for der, er ikke så fort som mange andre, men helt greit egentlig.

Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor sommer kjørte jeg og en kompis, i hver sin bil, fra Trondheim til Steinkjer, en strekning på 12mil, på respektable(?) 1 time og 5 minutter..

Må si at dette var midt på natta,og det var så å si bare oss på veien..

Smokka forbi et par campingbiler som ikke skjønte så mye vil jeg tro..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minner meg litt om en historie jeg fant på http://www.humor911.no

 

Julenissen sett fra en ingeniørs perspektiv

 

1. Populasjons-aspektet

Det er ca. 2 milliarder barn (personer under 18 år) på jorden. Men siden Julenissen ikke besøker barn av muslimer, jøder hinduer og buddhister, reduseres arbeidsmengden til Julenissen på natten før julaften til 15% av totale antall barn. (Det tilsier 378 millioner barn: 3,5 barn/hjem) 108 millioner hjem med barn som Julenissen må besøke. Dette forutsetter at det i det minste er ett snilt barn pr. hjem.

 

2. Tids-aspektet

Julenissen har omtrent 31 timer med arbeidstid til rådighet. Dette skyldes ulike tidssoner og jordens rotasjon. Forutsetningen er at Julenissen jobber seg fra øst til vest, noe som er logisk. Det utgjør 967,7 besøk pr. sekund. Julenissen har altså for hvert kristne hjem med minst ett snilt barn, ca ett tusendels sekund til rådighet. På dette tusendels-sekundet skal han parkere sleden, hoppe ut av den og ned gjennom pipa, fylle eventuelle strømper, legge julegavene under juletreet, spise det som eventuelt er satt fram til ham, komme seg opp pipa, opp i sleden og komme seg til neste hustak. Hvis en forutsetter at alle husene som skal besøkes er jevnt fordelt utover jorden (hvilket selvfølgelig er usant, men som vi aksepterer for våre videre kalkulasjoner), snakker vi nå om en distanse mellom hvert hus på 1,25 km, hvilket utgjør en distanse på 121,5 millioner km som skal tilbakelegges. Her er ikke dobesøk og hvilepauser medregnet. Kort sagt må Julenissens slede bevege seg med en fart på 1046 km i sekundet --- 3000 ganger lydens hastighet. Til sammenlikning: Den raskeste innretningen mennesket har laget, Ulyssess-romsonden, beveget seg med en fart på 44 km pr. sek. En tradisjonell reinsdyrslede kan kjøre, i beste fall, 25 km pr. time, som tilsvarer 0,007 km/sek.

 

3. Vekt-aspektet

Sledens vekt er også et interessant aspekt. Hvis en forutseetter at hvert barn får kun en gave på størrelse med en mediumstor Legoeske (0,9 kg), blir sledens vekt på ca 500 000 tonn. Sledens egenvekt og Julenissens vekt er ikke medregnet. Til lands kan et gjennomsnittlig, normalt reinsdyr trekke ca. 136 kg. Flygende reinsdyr unngår friksjonen mot bakken, som gjør jobben lettere. Selv om en forutsetter at flygende reinsdyr kan trekke 10 ganger mer enn de vanlige reinsdyra, kan ikke jobben gjøres med 8 eller 10 flygende reinsdyr. Julenissen ville trenge 360 000 reinsdyr. Antallet reinsdyr øker vekten på den flygende ekvipasjen med 54 000 tonn, ikke medregnet sleden eller Julenissen. Dette tilsvarer ca. 7 ganger vekten til «Queen Elisabeth» (båten, ikke monarken).

 

4. Luftmotstand-aspektet

600 000 tonn som flyr i over 1000 km i sekundet lager en enorm luftmotstand. Luftmotstanden ville lage en enorm friksjonsvarme som ville varme opp reinsdyrene på samme måte som et romskip som kommer fra verdensrommet til jordens atmosfære. De to fremste reinsdyra ville måtte absorbere 14,3 billiarder (14 300 000 000 000) joule av energi pr. sekund hver. De ville derfor flamme opp nesten umiddelbart som lysende døvbringende sonar-bomber. Hele reinsdyr-ekvipasjen ville fordampe i løpet av 4,26 tusendels sekund, eller akkurat når Julenissen og ekvipasjen nådde det femte huset på sin rundreise natten før julaften.

 

5. G-kraft-aspektet

Julenissen ville bli utsatt for enorme akselererende krefter. Ved første start måtte han akselerere fra 0 km. pr. time til 650 meter pr. sekund på 0,001 sekund. Han ville da bli utsatt for 17 500 G (jagerflygere besvimer ved 6-9 G.) Hvis en er beskjeden og estimerer Julenissens vekt til 100 kg, ville han ved denne akselerasjonen bli presset tilbake i sleden med en kraft på 195 tonn. Medisinsk ekspertise uttaler at da ville alle Julenissens organer og skjellett bli knust, og Julenissen ville bli redusert til en blodig geléliknende klump.

 

 

noen som tar hintet....? :rolleyes:

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom historie, men kan ikke ha hatt mye å gjøre han som skrev den der..

 

Må skryte litt jeg og da.. Henta posten på under et min idag..Her snakker vi ca 20 m. hver vei inkl. åpning og lukking av dør.. ble så inspirert av denne topicen at jeg bare satt på stoppe klokka og ga jernet.. babyhmm?

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ned på 7-eleven, handle og opp igjen i løpet av én TV3-reklamepause, og da snakker vi åpne dør, låse, ned tre etasjer, opp til 7-eleven, handle, betale, ned igjen, opp tre etasjer, låse opp dør, inn og lukke døra igjen. Vil anslå at det er omtrent femti meter fra oppgangen til 7-eleven.

 

Av en eller annen grunn synes jeg forøvrig dette er ganske mye mer interessant å skryte av enn at jeg har kjørt i så-og-så mange kilometer i timen fra A til Å.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariestad-Nordbysentret er ca 230Km, hadde en snittfart på 106 på kjørekomputeren i Passaten, Da synes jeg selv at jeg hadde kjørt J....... fort... hadde som maks ca 170Km/t på nåla noen få steder, ellers lå jeg jevnt i 120-130 på nåla.....

 

Fra Norby og Moss, ca 100 km datt snitt farten ned til 82.

 

Dette var da etter 1200 på formiddagen. Og bilen var fullastet etter et opphold hos svigers......

 

Så snittfart i teorien og praksis er TO HELT J:::: Forskjellige ting. greit og kjøre fort over en kort strekke uten stopp, men så fort det er av og på kjøringer fra og til veier taper enn MASSE tid.

 

Selfølgelig har alle noen doh historier og fare med, men alle som har litt mer "fartstid" bak rattet vet hva som egentlig er realistisk...

 

Men som sagt, uten stopp, start, avkjøring er jo 200Km/t i snittfart realistisk over 1-5km med flyingstart.....

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår