Gå til innhold

Ny Garret t3/t4 med v bånd(500hk+)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

44-trim får jeg det til å bli? Har aldri sett T04-kompressorhjul med så liten trim; det minste jeg har sett er 50. Og tradisjonelt sett er høyere trim = bedre effektivitet på høyere ladetrykk, samt vanligvis kan et kompressorhjul med høyere trim flowe større luftmengder.

Inducer^2

----------- x 100 = Trim

Exducer^2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner feil?

((56*56) delt på (84*84)) ganget med 100 får iallefall jeg til å bli 44,4 [trim].

Du har helt rett i at A/R på kompressorsiden har lite å si, men det er alltid kjekt med mest mulig informasjon, ikke sant? Flowchartet er selvfølgelig det som gir oss omentrent 99% av den informasjon en trenger å vite om kompressordelen.

Og jeg betvilte vel aldri at denne kom til å fungere bra? Som jeg ser det kommer nok denne til å rive skinnet av laksen med en suksessfaktor på 100%. Garantert moro. Men hvordan er laggen med .82 A/R på eksossiden; er den levelig? [EDIT: I USA kjører de råeste Hondaguttene med et T3 Stage 5/T350/76-trim-hjul på eksossiden. Er mange av dem som bremser langt over 600 WHP med dette ultimate T3-hjulet, så en kan ikke akkurat kalle denne eksossiden for en begrensning. Noe større T3-eksosside finnes nesten ikke; hvis en ser bort fra customprosjekter der man bruker Garrett GT-serie-hjul.]

Teori er forresten mitt eneste utløp for min motorlidenskap, da jeg er ung og ennå går på skole (les: fattig). Så det sier seg selv at tragisk nok har ikke jeg ressurser til å eksperimentere (les: leke) med slike ting i praksis. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Det er "Øyvind Ryeng" thank you very much. Interessert er jeg selvfølgelig, men det er ikke akkurat som jeg har råd; jeg er som nevnt tidligere skoleelev.

ryeng er bare ute etter å rive bokstaver (les: kjeft) om alt mulig :D

gratis bump, forresten. (gee, thanks)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider