Gå til innhold

De nye skiltene får nei fra EU!

Ranger emnet

mfafa

Anbefalte innlegg

Originally posted by B.T.i

Stemmer det, men jeg mener jeg har hørt om en prøveordning som var på dette for noen år tilbake, noen som vet?

Jeg har også hørt mye rart om dette, men etter diverse mailer og leting, så har jeg kommet frem til at det ikke er lov, aldri ahr vært lov, og kommer aldri til å bli lov (mest sannsynlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Stemmer det, men jeg mener jeg har hørt om en prøveordning som var på dette for noen år tilbake, noen som vet?

husker jeg så det en gang, men nå har jeg sikkert ikke sett det på 5 år, så jeg tviler på man kan ha det lenger. denne bilen hadde tekst foran, og vanlig bak

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audifanatic

Ikke i Norge, men i sverige kan du få det, koster vel over 5000 eller noe. Hvis du kunne få det i Norge så hadde vel noen punget ut for ett slikt ett? Du har vel ikke blandet med slike "show" skilter som Skiltfabrikken lager? De lages jo på samme plate og med "ordentlige bokstaver"

Da må den feite BMW 5-serie Touring jeg så i Oslo for et år eller to siden ha kjørt ulovlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange kreative forslag. Prøveordning, lov for noen år siden, kjører ulovlig, bare lov foran osv ..... :)

Det FINNES IKKE NORSKE NAVNESKILT til bil. Ikke noen prøveordning, ikke noe "lov foran bare". Det er ikke lov.

Men det er lov i sverige. Så den bilen du så, kjører ikke ulovlig, den er sikkert bare svensk. Ikke utstedt noen norske navneskilt, men de svenskene som har betalt ekstra for navneskilt kjører med dette. Og noen av dem er i Norge innimellom. Derfor ser man biler med navneskilt i Norge.

Håper det ikke kommer flere kreative forslag nå.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få nevne hvor smart svenskene er: i norge syter de over at det blir for dyrt og innføre slike skilter med navn på, mens i sverige er de litt smartere, der koster det 10000,- for et personligt skilt, som du kan ta med deg videre til neste bil når du selger den, altså den følger ditt personnummer.. og de 10000,- det koster går uavkortet til "landsforeningen for trafikkskadde" i sverige. De skulle vært liker smart her til lands ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre på BilTrangsynet at egen-definerte skilt kun kunne fåes på kjøretøy aldri før registrert i Norge...så hvis man skal hente bil i Tyskland,kan man GOD tid i forveien søke om skilt med max 7 tegn...og betale en månedslønn for det.:rolleyes: Er kjøretøyet tidligere regga her,bare å glemme...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider