Gå til innhold

Bremsecalipper (overhale?)

Ranger emnet


HoaxiePowah

Anbefalte innlegg

hey!

er d kalipper med glider eller dobbel sylinder?

 

kalipper med glider:

 

ta ut gliderene (to små sylindere med pakning på)

tørk de godt med papir og smør de med smørning. du skal bruke en spesiell smørning her.. får den på biltema...

rens hullene som sylinderene stod i og klapp alt sammen igjenn...

 

om dette ikke skulle virke er d sansynligvis gummipakningen som ligger på innsiden av bremsesylinderen, det er den som trekker sylinderen bittelitt tilbake slik at klossene ikke henger...

 

det du må gjøre nå er å ta av hele kalipperen blåse ut hovedsylinderen med eventuelt trykkluft, derreter smører du sylinderen og sjekker om pakningen er ok.. den skal ligge langs kanten på hullet som sylinderen står i, nesten helt ute.

 

grunnen til at du bør sekke dette til slutt er at du må lufte bremsene dine etterpå..

 

håper du får det til :)

 

 

Peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a3fanatic

Har en bil som har stått en god stund uten å bli brukt. Vil restaurere den litt men merker den ene bakcalipperen henger litt. Noen lure måter å overhale(?) bremsene på?

 

fikk meg en overraskelse da jeg skulle bytte bremseklosser på laurelen (http://www.ascona.no/bil/laurel). Stemplene var rustet, så de gikk ikke tilbake. Kan være samme som har skjedd med din. Kjøpte nye stempler og pakningssett til en latterlig lav pris hos brems og clutch på alnabru (http://www.gulesider.no). tror jeg ga 5-600 for alt, og det til en ganske ukurant bil. Knota litt med å få pakninger på plass, men det gikk da det også.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peri

hey!

er d kalipper med glider eller dobbel sylinder?

du skal bruke en spesiell smørning her.. får den på biltema...

 

 

det du må gjøre nå er å ta av hele kalipperen blåse ut hovedsylinderen med eventuelt trykkluft, derreter smører du sylinderen og sjekker om pakningen er ok.. den skal ligge langs kanten på hullet som sylinderen står i, nesten helt ute.

 

Kobberfett heter det.

 

For å få ut stemplene, funker det ganske greit å pumpe dem ut med bremsevæske. Det må luftes i hue og ræva etterpå uansett.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a3fanatic

Har en bil som har stått en god stund uten å bli brukt. Vil restaurere den litt men merker den ene bakcalipperen henger litt. Noen lure måter å overhale(?) bremsene på?

 

Kjøp en bok til bilen di på Biltema, Torshov e.l.

 

Disse har bra bilder og enkel beskrivelse på dette.. Ett must for alle AUDI eiere! kjøpte rep. sett på clutch og bremseservice i Trondheim. Du må bytte ut alle slitedeler før du setter sammen igjen..

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår