Gå til innhold

Vinter Dekk?

Ranger emnet

darkblue

Anbefalte innlegg

Jeg sverger til piggfritt, både på BMW`n og Mazda`n (begge RWD uten antispinn). Jeg bor midt i en bakke og har aldri hatt problemer med å komme opp der. Kan ikke uttale meg om bilene mine nå, siden begge er nye i høst, men vi har flere BMW`r, alle med piggfritt og ingen av de har hatt nevneverdige problemer med å komme opp bakker på de mest ekstreme forhold som har vært her.

Bor i bakkebyen Larvik og har kun hatt gode erfaringer med piggfritt, selvom piggdekk ville vært å foretrekke på hard snø og is. Hadde jeg bodd på fjellet ville jeg nok vurdert pigg.

Grunnen til at jeg kjører piggfritt er mindre støynivå, bedre komfort og stort sett god fremkomlighet på det føret som er her om vintern. Også litt kjedlig med pigg om du leker deg litt og så ligger plutslig alle piggene igjen i veien.

Du må nesten vurdere selv hva du føler deg tryggest med og hvor du bor er også noe du burde ha med i vurderingen din.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tanker om å velge pigg igjen, men desverre mangler det selvsagt mye pigg igjen etter hver vinter. Nå er det så si piggfritt dem pigg dekka jeg har. Etter 2 sesonger.

Har ingen betenkligheter med å velge piggfritt, men pris spiller litt rolle..

Er det noen som har noen eksempel priser på dim'n jeg trenger?

Vet du hva slags piggfri dekkmerke familien din har valgt, og deg selv? :)

Mvh

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by darkblue

Vet du hva slags piggfri dekkmerke familien din har valgt, og deg selv? :)

Mvh

Mor har Bridgstone Blizzak 195/55-16

Bror har Michelin Maxi Ice 195/65-15

Jeg har Good Year "et eller annet" som vant en vinterdekk test i fjor, dim 195/65-15

Mamma hadde Dunlop "et eller annet" på gamle bilen i fjor, 205/55-16, de var veldig bra, men dog forholdsvis dyre.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider