thordarson Skrevet Mars 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2003 Hva om jeg bygger om golfen min med motor da? Lurer på en helt vanlig gti 8v muligens med turbo? Må jeg betale manfoldige tusen da eller? Bilen er nå en golf 1.6 cl...1988 Siter VW Bora 1.8t 2001 mod til salgs VW Golf II 1988 mod g60 turbo x Mitsubishi Glanalt 1981mod (sladdebil) x golf gl 1,8 1988 jema x Ford Sierra 2.0 is vraka x Fiat Uno Fire 1,0 x Nissan Cherry 1,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Mars 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2003 Det må da gå noen "kitcars" her i gamlelandet, går en gul ferrariliknede sak i Bergensområdet ett sted. såg den på vårmønstringen i fjor, akkurat nå står den vel oppe ved Crifo på Kokstad på bukker. Denne memer eg det har vært skilter på , men hvorfor det står i den befatning den gjør nå, må gudene vite. Kanskje ny regel fra Stortinget??? paragraf 34,8; Alle gule kit biler, skal overvintre på 4 stk leca klosser (30*30*25cm) for å kunne hindre farlige situasjoner og opphoping av slike ved diverse fotjengeroverganger rundt om. Omkostninger for dette vil bli faktuert eier, i tilegg til straffeavgiften vi har innført, på symbolske 15000NOK. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Mars 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2003 Den Ferrari-lignende affæren er basert på en Pontiac Fiero og virket en smule sliten på vårmønstringen. Kanskej det har noe med den originale lagringsformen å gjøre? Jeg har hatt litt kontakt med en person her i Bergensområdet som har jobbet med å få tatt inn en Dax Rush med motorsykkelmotor. Så vidt jeg forsto gikk den å godkjenne som firehjuls motorsykkel hvis den oppfylte en del relativt enkle krav som at vekten var under 400kg og det ikke var tak eller frontrute på den. Men du må ha lappen på tung sykkel :D Potent bil det der, spesielt om du ser på en turbo-Hayabusa-affære! Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Interessant tråd, som jeg refresher litt, ettersom jeg drømmer om en Porsche 356 Speedster, og innser at den beste og nesten eneste måten å få seg en slik Replica på, er å kjøpe en VW Boble som er godkjent med karosseriombygging til f.eks Roadster, også ta av karosseriet og bygge ett Speedster kit på chassiet til Bobla. Dette burde vel egentlig gå bra? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GammelVolvoVenn Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Jeg har hatt litt kontakt med en person her i Bergensområdet som har jobbet med å få tatt inn en Dax Rush med motorsykkelmotor. Så vidt jeg forsto gikk den å godkjenne som firehjuls motorsykkel hvis den oppfylte en del relativt enkle krav som at vekten var under 400kg og det ikke var tak eller frontrute på den. Men du må ha lappen på tung sykkel :D Potent bil det der, spesielt om du ser på en turbo-Hayabusa-affære! Gammel link... men er det noen der? Interessant dette med motorsykkel Dax'en. Er det noen som vet av godkjente Super Seven kopier/kitcars med sykkelmotor? OG du Jonte, blir det noen 356 speedster på deg? Sjekk 550spyder replikan, tøft for wannabee James Deans Siter Amazon 122S - 70 mod MK 2 Golf Rallye MK 1 Golf GTI - søker 16v motor til denne..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Sorry, det ble en regelendring i fjor, altså fire år etter at denne tråden var aktiv sist. Først stengte de muligheten for å få lette biler godkjent som MC. Nå har veidirektoratet satt foten ned for alle biler som tilbys som kit-car. Dette har resultert i at heller ikke fabrikkbygde eksemplarer av de samme bilene blir godkjent. Det er derfor bl.a ikke mulig lengre å få registrert en fabrikkny Caterham Superseven verken som bil eller MC. Gutta i Norsk Sportsvogn Klubb har full oversikt på dette området: http://nsk2.sesamdata.no/phpBB2/viewtopic.php?t=1517 Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Sorry, det ble en regelendring i fjor, altså fire år etter at denne tråden var aktiv sist. Først stengte de muligheten for å få lette biler godkjent som MC. Nå har veidirektoratet satt foten ned for alle biler som tilbys som kit-car. Dette har resultert i at heller ikke fabrikkbygde eksemplarer av de samme bilene blir godkjent. Det er derfor bl.a ikke mulig lengre å få registrert en fabrikkny Caterham Superseven verken som bil eller MC. Gutta i Norsk Sportsvogn Klubb har full oversikt på dette området: http://nsk2.sesamdata.no/phpBB2/viewtopic.php?t=1517 Og det blir stadig bevist at individuelle bilønsker her i landet blir grenseløst uglesett.. :( Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.