Gå til innhold

Hva har du ødelagt på Driftebilen din i år

Ranger emnet


Hersker Hans

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ny vogn er handlet inn. '90 mod Sierra m DOHC motor. Så gjenstår det å se hvor lenge den varer.. violin

 

En kompis hjalp meg med å ta noen bilder av den noe skamferte gamlebilen, skal prøve å få lagt dem ut i denne tråden.

 

Så nå kan noen arrangere et treff!!!! Jeg har bil igjen :peace:

 

NB: Razer,- du kan få sitte på nå hvis du vil, "noe" kom i veien sist jeg ringte...

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pudding

 

Bra du har litt selvironi.. Viktig når en drar av :D

(noe jeg vet allt om) Men bilen min går (sidelengs) fortsatt! ;)

 

Vi kan paralelldrifte på et treff og dra av sammen,- jeg tar med picnik kurv og medbragt drikke :D Så får du stå for godt humør og fransk bil..

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Drift Addict

 

Vi kan paralelldrifte på et treff og dra av sammen,- jeg tar med picnik kurv og medbragt drikke :D Så får du stå for godt humør og fransk bil..

LOL!

 

Hersker-Hans er sikkert med på det oxo :D

 

TrippelDrift med (fransk)ost & kjeks??

 

 

:cool:

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut en post her:

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=60452

 

Den gamle Sierra iS'en var en drøm å herje med, den nye '90 mod doh c'en er jeg ikke helt overbevist om enda.. Virker som om servostyringa er lagd for ganle tanter. Vil ikke henge med, spes under fullt pådrag og optimistisk ratting.. Nesten så jeg blir lei meg! Nå har jeg ikke fått prøvd på skikkelig snøføre enda, da går det jo litt roligere, men det skal da ikke være nødvendig å vente på snø?!? Kanskje jeg skal bytte til en iS igjen?

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

LOL!

 

Hersker-Hans er sikkert med på det oxo :D

 

TrippelDrift med (fransk)ost & kjeks??

 

 

:cool:

 

 

 

Hva er forresten å foretrekke til drifting,- Hvitvin eller rødvin? Eller kommer det an på osten og evt dekktype...?!?

 

Får jeg foreslå en veltemperert Casillero del Diablo?

 

Jeg er med uansett om det blir greddost eller rødbrus!!

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

IMG_0008.jpg

 

Ødela hele bilen min på Lisjøen :), trodde den skulle være litt mere ferdig enn den egentlig var, så vi festa reim rundt fronten og nappa den ut med hjelp av en stolpe, panser, skjerm, lykt og grill hadde vi på noen delebiler. Dette er en seig jævel. Sliter med ødelagt lager på mellom aksel igjen, og ødelagte giroverføringer, pluss masse annet dill som jeg ikke gidder å nevne.

 

050327_150441.jpg

 

050327_200753.jpg

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0008.jpg

 

Ødela hele bilen min på Lisjøen :), trodde den skulle være litt mere ferdig enn den egentlig var, så vi festa reim rundt fronten og nappa den ut med hjelp av en stolpe, panser, skjerm, lykt og grill hadde vi på noen delebiler. Dette er en seig jævel. Sliter med ødelagt lager på mellom aksel igjen, og ødelagte giroverføringer, pluss masse annet dill som jeg ikke gidder å nevne.

 

Har du en plan for å lage/få tak i noe som er sterkere på mellomaksel? Vet du hvorfor de ryker så ofte hos deg?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en plan for å lage/få tak i noe som er sterkere på mellomaksel? Vet du hvorfor de ryker så ofte hos deg?

 

Har lurt litt på det, men jeg er jammen ikke sikker, girkassefester og motorfester er ok, monterte det siste mellomaksellageret nøye og, teorien min nå er at det er de to store foringene i bakstillinga jeg ikke har bytta, de slarker litt og river sikkert litt godt i lageret sånn at det får litt unaturlig mye juling.

 

trodde det var hardy plata som var løsningnen, men den er jo thight nå, så da er det noe annet.

 

hvis motor og gir vrir seg for mye, så er sikkert ikke det bra heller,

 

det bakre festet på diffen er også interessant kanskje, hvis den vipper for mye opp og ned i bakkant, men det tror jeg ikke. evt får jeg bruke litt mindre gummi der og. Uff mye gummi.

 

Har jo kjørt "pent" med den gule en stund nå, den lader jo på 0.9 og burde gi mellomakselen mye bank, så jeg har vært litt redd for at den skal ryke, men den har tålt det så langt, nå har jeg ikke kjørt på bane enda, det er noe helt

annet.

 

Vurderer å skjære vekk gummien på lagert som røy nå, og kanskje prøve å lage en stål sak eller noe som jeg kan presse det lageret inn i, evt kjøpe nytt gummilager og fylle det med polyurethane som vi gjorde med e12 bakstillingsforing, de fungerte kjempebra, nå går e12 rett fram i stedet for fra side til side ved gasspådrag.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår