Gå til innhold

Hva har du ødelagt på Driftebilen din i år

Ranger emnet


Hersker Hans

Anbefalte innlegg

Har du en plan for å lage/få tak i noe som er sterkere på mellomaksel? Vet du hvorfor de ryker så ofte hos deg?

 

KAN ha noe med kjøringen :)

 

 

Må si at jeg heldigvis ikke har ødelagt noe chassideler, men man kan si så mye at jeg må bytte stempler...

doh

 

 

 

sombrero

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synd. Har motoren skjært seg? kokte den?

 

Ikke fått fra hverandre motoren ennå, men vet at det er turbohavari ihvertfall. Ihvertfall masse olje som kom ut av dumpen og av innsuget,returslanger osv. så har kommet endel olje inni motoren. Den var ikke unormalt varm eller no heller.

La den ut gjennom s-kombinasjonen også stoppet den bare midt i sladden.

 

Ja,det var ganske synd ettersom det var min deby på bane, en nogenlunde kort deby. Fikk så vidt driftet litt, rakk ikke og bruke opp 1 sett med bakdekk heller :)

 

Får komme sterkere tilbake neste gang..

:)

Mazda Rx-7 - Silver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått fra hverandre motoren ennå, men vet at det er turbohavari ihvertfall. Ihvertfall masse olje som kom ut av dumpen og av innsuget,returslanger osv. så har kommet endel olje inni motoren. Den var ikke unormalt varm eller no heller.

La den ut gjennom s-kombinasjonen også stoppet den bare midt i sladden.

 

Ja,det var ganske synd ettersom det var min deby på bane, en nogenlunde kort deby. Fikk så vidt driftet litt, rakk ikke og bruke opp 1 sett med bakdekk heller :)

 

Får komme sterkere tilbake neste gang..

:)

 

Jepp, får håpe det, utrolig grom bil, turboer ryker en gang i blant så det får vel bare gå sin gang, får håpe resten har klart seg.

 

Rakk å bruke opp 4 bakdekk før lamelldiffen min gikk i tusen knas, rant tannhjul ut av den når jeg åpna den. Tok bilder av innmaten, skal legge de ut, men de ligger foreløbig på kameraet til pudding.

 

Jeg tok visst front-fangeren min...

 

får du fiksa den med epoxy og masse glassfiber? titta litt på bilen din, så ut som at resten klarte seg bra da.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har sprekt opp min deilige originale frontfanger pga isbanekjøring med konstant skrens...

 

Også har jeg slitt ut diffen min... den vil ikke sperre lenger :(

Og funnet ut at understell må skaffes selv om ingen leverer!

:rolleyes:

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sprekt opp min deilige originale frontfanger pga isbanekjøring med konstant skrens...

 

Også har jeg slitt ut diffen min... den vil ikke sperre lenger :(

Og funnet ut at understell må skaffes selv om ingen leverer!

:rolleyes:

 

Hva med å hive på breddere og skjørter fra "cross country" 505 stv +masse senking? Hadde fått driftestuk med en gang!! Den ble jo også brukt til asfaltrally en gang i tiden, så noe understell bør du nok kunne finne.

 

35_IMG11.jpgPeugeot%20505%20turbo.jpg

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å hive på breddere og skjørter fra "cross country" 505 stv +masse senking? Hadde fått driftestuk med en gang!! Den ble jo også brukt til asfaltrally en gang i tiden, så noe understell bør du nok kunne finne.

 

Breddere og sånnt kan lages og trikses og mikses det kommer nok bare jeg får den eu godkjent snart :)

 

Men derimot senkesett og bedre understell klarer jeg ikke å finne.

 

Jada jeg vet jeg kan bare gå og "få spesialbestillte fjærer" men jeg er så grønn og bak mål at jeg ikke vet hva jeg skal be om da. Skjønner jo at jeg må ut med fjærene og måle dem og sånnt, men har da altså ikke rukket dette ennå. Men noen tips om hvor jeg finner understell til skuta hadde ikke vært å forakte nei.

 

Men grunnet fattig studenttilværelse og alt for mye penger konstant brukt på videokameraer og utstyr så er bilen nedprioritert maks. Hele totalbudsjettet er fortsatt innenfor 10 000 kr, og da inkluderer det ett års aktiv drifting og forbruk av ca 10 dekkpar. :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår